۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
مرادعلی سالاراحمدی درگذشت

مرادعلی سالاراحمدی، خواننده پرآوازه موسیقی مقامی، شامگاه شنبه ۲۰ مرداد بر اثر عارضه قلبی درگذشت. این هنرمند، مقام مشهور «نوایی» را در جشن هنر شیراز به صورت زنده اجرا کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرادعلی سالاراحمدی، هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی شرق خراسان، دیشب به دلیل عارضه قلبی در ۸۴ سالگی از دنیا رفت. 

این خواننده و نوازنده موسیقی نواحی، سال ۱۳۱۳ در تربت‌جام دیده به جهان گشود و در همان شهر رشد کرد و از دهه ۵۰ خورشیدی در سراسر ایران به هنرنمایی پرداخت.

سالار احمدی، یکی از معدود بازماندگان نسل طلایی موسیقی تربت‌جام بود؛ پیش از او، دیگر استادان موسیقی این منطقه از جمله غلامعلی پورعطایی، نورمحمد درپور، ذوالفغار عسگریان، عبدالله سرور احمدی، ابراهیم شریف‌زاده، غلامحسین سمندری و غلامعلی نی‌نواز به دیار باقی شتافته بودند.  از این جمع، تنها استاد کریم کریمی باقی مانده است.

این نوازنده و خواننده، از ده سالگی خواندن را پیش پدرش آغاز کرد و از سال ۱۳۵۲ با اجرای مقام مشهور «نوایی» در جشن هنر شیراز و حضور در محافل هنری تهران، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. 


پیکر مرادعلی سالاراحمدی که دیشب در مشهد درگذشت، پس از انتقال به تربت‌جام، عصر امروز از خانه‌اش تشییع و در بهشت محمدیه این شهر به خاک سپرده شد. 


مرادعلی سالار احمدی

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =