مدیرکل ICT استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، برون‌سپاری خدمات دولت از طریق دفاتر پیشخوان دولت را یکی از شاخص‌های اصلی تقویت دولت الکترونیک برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در این نشست خبری که باهدف تشریح برنامه جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برون‌سپاری خدمات دولت در دفاتر پیشخوان دولت با اصحاب رسانه برگزار شد به مهم‌ترین شاخص‌های حوزه ICT استان و همچنین اهم اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اشاره کرد.

توکلی در ابتدای این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، برای دلسوزان و فعالان این حوزه آرزوی موفقیت و سربلندی و گزارشی در خصوص الزامات قانونی، تصویب نامه هیات محترم وزیران، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، نامه ابلاغی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز آیین‌نامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تکالیف حاکمیتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تغییر ساختار، تشریح آیین‌نامه، قوانین و مقررات جدید حاکم بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی ارائه کرد.

وی برون‌سپاری خدمات دولت از طریق دفاتر پیشخوان دولت را یکی از شاخص‌های اصلی دولت الکترونیک برشمرد و افزود: هر چه خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، دولت بهتر می‌تواند به تکالیف حاکمیتی خود پرداخته و با نظارت بر این دفاتر از طریق ادارات کل ارتباطات در استان‌ها خدمات خود را به نحو شایسته و سریع‌تر ارائه کند.

مدیرکل ICT استان، به شرایط جدید صدور مجوز دفاتر در شهرها و روستاها، حقوق شهروندی در خصوص اخذ خدمات از این دفاتر و مشکلات ایجادشده برای برخی از شهروندان به دلیل خریدوفروش وکالتی مجوزهای دفاتر اشاره و افزود: هم‌اکنون ۶۰۶ دفتر پیشخوان خدمات دولت در حوزه شهر و روستا در حال فعالیت بوده که از این تعداد ۴۲۸ دفتر در حوزه شهری و ۱۷۸ دفتر در حوزه روستایی در حال فعالیت می‌باشد. البته تعدادی از این دفاتر در حوزه شهر و روستا غیرفعال است که فعالیت این دفاتر در حال بررسی برای واگذاری و یا ابطال مجوز می‌باشد.

فرزاد توکلی با تاکید بر نظارت بر ارائه خدمات مطلوب و رعایت حقوق شهروندان و لزوم افزایش خدمات قابل‌ارائه از طریق دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: افزایش این‌گونه سرویس‌ها، باعث کاهش تصدی‌گری دولت، سهولت دسترسی و ارتقای سطح کیفیت خدمات به شهروندان و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی از طریق تجمیع خدمات قابل‌واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی باهدف کاهش هزینه تمام‌شده خدمات و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در مراکز شهرها و استان خواهد شد.

وی از ایجاد و استفاده از فرم‌های الکترونیکی مربوط به دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان دولت در سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به آدرس https://gilan.ict.gov.ir اشاره و افزود: هم‌اکنون تمامی فرم‌ها و فرآیند مربوطه از قبیل تمدید، انتقال و تغییر نشانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین مشخصات دارندگان پروانه دفاتر فعال پیشخوان خدمات دولت به تفکیک شهرستان اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرکل ICT استان، سامانه ۱۹۵ و سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش شکایات را آماده پذیرش مشکلات شهروندان و اطلاع‌رسانی دفاتر خدمات پیشخوان دولت برشمرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =