تسنیم نوشت: معاون رئیس‌جمهور کاهش تعامل در خانواده‌ها را یکی از چالش‌های اساسی کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خانواده‌های ایرانی روزانه تنها ۲۰ دقیقه باهم مکالمه می‌کنند.

معصومه ابتکار عصر امروز در همایش خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی در استانداری سمنان اظهار داشت: کاهش گفت‌وگوی درون خانوادگی در کشور منشأ بروز بسیاری از معضلات اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هر خانواده ایرانی به‌طور متوسط بیش از 2 ساعت در هرروز باهم گفت‌وگوی درون خانوادگی داشتند اضافه کرد: اما متأسفانه این میزان امروز به تنها 20 دقیقه در هرروز رسیده است که بسیار تأسف‌بار است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از گفت‌وگو به‌عنوان یک هنر و مهارت اساسی در میان خانواده‌های ایرانی نام برد و افزود: امروز کاهش ارتباطات و گفت‌وگوی درون خانوادگی و اختلال در روابط میان اعضای خانواده‌ها یک چالش مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

ابتکار اضافه کرد: امروز باید همه نهادهای اجرایی، فرهنگی و اجتماعی کشور برای رفع این اختلال در خانواده‌ها تلاش جدی کنند و یک عزم همگانی در این زمینه در همه بخش‌های کشور ایجاد شود؛ چراکه مسائل درون خانواده‌ها دغدغه مهمی برای مسئولان حوزه اجتماعی در کشور است.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری آسیب‌های اجتماعی درون خانواده‌ها خاطرنشان کرد: امروز برای بهبود شرایط و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تغییراتی اساسی از درون خانواده‌ها آغاز شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بهبود مهارت تاب‌آوری و افزایش آستانه تحمل در خانواده‌ها و نیز افزایش مهارت‌های ارتباطی درون خانوادگی را ازجمله الزامات ایجاد خانواده و جامعه پویا عنوان و با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور و تأثیر این مهم بر زندگی روزمره مردم و خانواده‌ها تصریح کرد: در این شرایط نیز با وجود همه مشکلات باید خانواده‌ها جایگاهی امن و ایمن برای فرزندان باشد.

ابتکار اضافه کرد: این موضوع (ایمن‌سازی خانواده‌ها برای فرزندان) سبب کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    1 1
    این آمار از کجا پیدا شده است ؟؟ من در خانواده ام حتی ده دقیقه هم با اعضای خانواده ام صحبت نمی کنم با این همه مشکلات زندگی درباره چه موضوعی صحبت کنیم که امید بخش باشد ؟؟ غیر از یاس و ناامیدی موضوع دیگری وجود دارد ؟؟؟ درباره تبعیض ها صحبت کنیم ؟؟ درباره اختلافات طبقاتی صحبت کنیم ؟؟؟ شما اختلاف طبقاتی قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کن تا بفهمی کجا بویم حالا به کجا رسیدیم