وزیر ورزش و جوانان می‌گوید جای موفقیت‌های تیم ملی امید و صعود این تیم به المپیک در کلکسیون موفقیت‌های اخیر فوتبال ایران خالی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بعد از حضورش در تمرین تیم ملی امید اظهار کرد: امروز به محل تمرین تیم‌های ملی آمدم تا از نزدیک شاهد تمرین‌های تیم ملی امید باشم. ما خیلی به این تیم امیدواریم. ما فکر می‌کنیم ان‌شاءالله در استمرار موفقیت‌هایی که در طول یکی دو سال گذشته در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال داشته‌ایم، بتوانیم در تیم ملی امید هم این موفقیت‌ها را شاهد باشیم. همان طور که تیم ملی‌مان به جام جهانی صعود کرد و نتایج تاریخی و افتخارآمیزی که تیم ملی در جام جهانی گرفت و یا نتایجی که تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی‌مان گرفتند. در کلکسیون موفقیت‌ها و دستاوردها، جای موفقیت‌های تیم ملی امید و صعودش به المپیک خالی است چرا که آخرین صعودی که داشته‌ایم ۱۹۷۶ مونترال بوده است.

وی ادامه داد: ۴۲ سال تا به امروز به المپیک صعود نکرده‌ایم و تا المپیک بعدی این زمان به ۴۴ سال می‌رسد. البته تیم‌های امید ما در بازی‌های آسیایی دستاوردهای خوبی داشته‌اند و به قهرمانی رسیده‌اند و من فکر می‌کنم با تدابیری که توسط فدراسیون و وزارت ورزش اتخاذ شده است و هماهنگی خوبی که بین همه مجموعه از جمله کمیته ملی المپیک به دست آوردیم در حال حاضر همه ظرفیت‌هایمان را برای رشد و توسعه ورزش در کنار هم قرار داده‌ایم. ان‌شاءالله روندی که الان در ورزش دنبال می‌کنیم که دور بودن از حاشیه‌ها و ایجاد یک فضای آرامش است، به دست بیاوریم تا موفقیت‌ها در ابعاد مختلف چه در ورزش همگانی و چه در ورزش‌های قهرمانی به دست بیاوریم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: این روزها شما در رشته‌های کشتی، ووشو و وزنه‌برداری، در کاراته، ‌والیبال نشسته مرتب خبرهای خوش، دستاورد، موفقیت و قهرمانی می‌بینید که این‌ها ناشی از این هم‌گرایی و هم‌افزایی امروز بین همه بخش‌های دست‌اندرکار ورزش وجود دارد. ما با سیاست‌ها و رویکردی که دولت دارد، سعی می‌کنیم این روند را ادامه دهیم که بتوانیم با ایجاد ثبات و آرامش و دور بودن از حاشیه‌ها و ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی بین همه عوامل دست‌اندرکار ورزش، بتوانیم موفقیت‌های تیم‌های ملی را بیشتر و به تبع آن شادی بیشتر ملت را فراهم کنیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این که به تیم ملی امید، امیدوار است گفت:‌ تدارک خوبی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید انجام داده و کادر مربی‌گری خوبی این تیم در اختیار دارد. بازیکنان هم با انگیزه و پرانرژی در تیم هستند که به خاطر این‌ها فکر می‌کنم درخشش خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشیم. این تیم همه به لحاظ سنی طوری جمع و سازماندهی شده‌اند که این افراد تا ۲۰۲۰ بتوانند در تیم ملی امید بازی کنند. ان‌شاءالله در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو با همین مجموعه به المپیک صعود کنند و همان طور که تیم ملی بزرگسالان ما که در جام جهانی در گروه مرگ قرار داشت بر خلاف تصور همه که فکر می‌کردند ما زنگ تفریح می‌شویم رفتند و سلحشورانه جنگیدند و درخشیدند و باعث عزت و افتخار ملت شدند ان‌شاءالله بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ هم نتایج خوبی بگیریم و در ادامه این تیم بتواند استخوان‌بندی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه باشگاه‌های لیگ برتری بازیکن در اختیار تیم ملی امید قرار نمی‌دهند هم گفت: من می‌دانم فدراسیون با جدیت این مسائل را دنبال می‌کند. باشگاه‌ها هم تا حدودی با توجه به اینکه لیگ آغاز می‌شود ملاحظاتی دارند اما اولویت با تیم‌های ملی است. اولویت با تیم ملی امید و همین طور تیم ملی جوانان است. ما باید همکاری کنیم تیم‌های ملی کشورمان نتیجه بگیرند. ریاست محترم فدراسیون و دیگر اعضای محترم هیات رییسه هم این موضوع را پیگیری می‌کنند تا مشکل را حل کنند.

او در پاسخ به این سوال که مشکل بازیکنان سرباز چه شد گفت:‌ همان طور که تا الان مشکلات‌شان حل شده ان‌شاءالله از این به بعد هم حل خواهد شد.

سلطانی فر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تمدید قرارداد کی‌روش به کجا رسید و آیا وزارت ورزش و جوانان این موضوع را پیگیری می‌کند یا خیر گفت: این موضوعی است که توسط خود فدراسیون فوتبال و ریاست محترم این فدراسیون پیگیری و مدیریت می‌شود. ان‌شاءالله اخبار و اطلاعاتش را از زبان ایشان بشنویم. این مسائل مربوط به فدراسیون فوتبال است.

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =