ایسنا نوشت: اگر چه شایعه گرانی و کمبود بنزین در فضای مجازی منجر به صف های طولانی بنزین در برخی از شهرهای کشور شد، اما گویا این بار بازار شایعات بنزینی در اصفهان بی اثر بوده است.

شایعه افزایش قیمت بنزین اگر چه این روزها از سوی دولتی ها تکذیب شده است و نمایندگان مجلس و وزیر نفت این موضوع را در شرایط فعلی منتفی می دانند، اما این احتمالات موجب شده تا مردم از ترس گرانی بنزین مراجعه بیشتری به جایگاه های سوخت داشته باشند تا حداقل برای یک هفته خود بنزین ارزان تری را خریداری کرده باشند که این اتفاق موجب صف های طولانی بنزین شد. در اصفهان نیز در برخی ساعات روز شاهد صف های طولانی بنزین هستیم. البته جایگاه داران بنزین می گویند هنوز دولت هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ بنزین به ما ابلاغ نکرده و سوختگیری ها با همان نرخ قبلی انجام می شود.

یکی از شهروندان نیزگفت: در فضای مجازی پیام هایی مبنی بر گرانی بنزین و اعتصاب دوباره نفتکش ها منتشر شده که من نیز پیرو این خبر به سرعت اقدام به زدن بنزین کردم، اما گویا شرایط آرام است و صف ها در برخی جایگاه ها شلوغ است اما بنزین با همان نرخ قبلی هنوز توزیع می شود.

یکی دیگر از شهروندان در خصوص شایعات بنزینی منتشر شده در فضای مجازی، گفت: با وجودی که این خبر را دیدم، اما توجهی به آن نکردم، با این وجود طی دو هفته گذشته که به پمپ بنزین مراجعه کردم زیاد معطل نماندم.

رییس انجمن جایگاه‌داران استان اصفهان نیز در این باره با بیان این‌که در حال حاضر اصفهان مشکل کمبود بنزین ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان به اندازه نیاز تولید بنزین دارد و زمانی مشکل ایجاد می شود که سایر استان ها به دلیل ترافیک جاده های شمال مجبور به ارسال بار بیشتر به مناطق دیگر هستند که این موجب تاخیر در سوخت رسانی در برخی زمان ها می شود، اما این تاخیر به اندازه ای نرسیده که جایگاه ها تعطیل شوند.

پیمان کامران با اشاره به شایعه گرانی بنزین به خبرنگار ایسنا، گفت: مقامات شرکت نفت تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین نداشته اند.

وی در خصوص صف های شلوغ بنزین در برخی از ساعات روز، تصریح کرد: این صف ها بیشتر حالت روانی دارد در حالیکه هیچ کمبود بنزینی در اصفهان نداریم، البته کمبود بنزین سوپر داریم، چرا که بیشتر تولید آن در پالایشگاه اراک است، اما به دلیل سیاست شرکت پخش مبنی بر تولید بیشتر بنزین یورو 4، تولید بنزین سوپر اندکی کاهش یافته است.

رییس انجمن جایگاه داران استان اصفهان با بیان اینکه بنزین یورو4 نیز به نوعی بنزین سوپر محسوب می شود، اظهار کرد: اکتان بنزین سوپر 95 و اکتان بنزین یورو 92 است، امااکتان بنزین معمولی 85 است بنابراین بنزین سوپر و یورو4 تفاوت چندانی ندارند.

وی در خصوص خبرهایی مبنی بر اعتصابات کامیون داران و تاثیر آن بر شلوغی جایگاه های سوخت، افزود: متاسفانه دولت به میزان تورم و گرانی ها، کارمزد جایگاه داران و کرایه کامیون داران را افزایش نداده است.

کامران با بیان اینکه دولت برای کامیون داران تنها با افزایش 20 درصدی دستمزد آنها موافقت کرد، اما برای کارمزد جایگاه داران در سال 97 هیچ رقمی را مشخص نکرده است، افزود: جایگاه داران به شدت پیگیر این موضوع هستند چرا که باید به میزان تورم کشور و گرانی ها کارمزد جایگاه ها افزایش یابد که در صورت عدم افزایش آن، مشکلات جایگاه داران افزایش می یابد تا جایی که دیگر امکان ارائه خدمات مناسب وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر هزینه های جایگاه داران بیشتر از درآمد آنها باشد، ناگزیر به تعطیلی خواهند شد.

رییس انجمن جایگاه داران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه داران بنزین در استان اصفهان هنوز کارمزد خرداد ماه را دریافت نکرده اند، افزود: به طور معمول مطالبات جایگاه داران با 50 روز تاخیر پرداخت می شود، اما جدیدا شرکت پخش در یک دستورالعمل جدید اعلام کرد که جایگاه داران حدود 60 درصدکارمزد را می توانند به طور نقدی از محل فروش فراورده ها برداشت کنند تا زمانی که مطالبات آنها به طور کامل پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان در خصوص شایعاتی مبنی بر گرانی و کمبود بنزین که منجر به شلوغی برخی پمپ‌بنزین‌ها در برخی ساعات روز شده است گفت: وزارت نفت و مجموعه دولت قصدی برای افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله نفت و گاز ندارد.

حسین صادقیان با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه کافی تولید بنزین داریم، تاکید کرد: تولیدات بنزین در اصفهان به نحوی است که حتی نیاز برخی استان ها را پوشش دهد، بنابراین در استان اصفهان هیچ معضل و مشکلی برای تامین سوخت بنزین نداریم، هم‌چنین بخشی از مازاد تولید نیز ذخیره سازی می شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک 6 میلیون لیتر بنزین در استان اصفهان مصرف می شود که برای تامین آن معضل و مشکلی نداریم، افزود: تمام جایگاه های سوخت در استان اصفهان 24 ساعته فعال بوده اما مشکل عمده این است که ورود مردم به جایگاه ها و تقاضای آنها برای بنزین در سطح استان و حتی در کشور بنابر یک عادت در یک پیک زمانی خاص انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه به طور معمول پیک مصرف و سوختگیری بنزین توسط مردم از حدود پنج بعدازظهر آغاز و تا ساعت 10 شب ادامه دارد، گفت: از 12 شب به بعد تقاضا مردم برای سوخت کمتر می شود و حتی از ساعت 2 تا 4 صبح کارگران جایگاه ها بیکار نشسته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از التهابات فضای مجازی مربوط به بنزین است، تاکید کرد: برخی پیام ها موجب ایجاد جو روانی و در نهایت صف های طولانی بنزین شد اما در استان اصفهان این شرایط گسترش پیدا نکرد و به غیر از ساعات پیک شاهد صف های طولانی بنزین نبودیم.

صادقیان تاکید کرد: خوشبختانه شبکه های مجازی در استان نتوانستند تقاضاهای مردم برای بنزین را متاثر کنند و اکنون سوخت به صورت عادی تامین می شود.

وی در خصوص تامین بنزین سوپر که برخی از جایگاه ها و مردم از کمبود گلایه دارند، گفت: بنزین سوپر اکنون در اصفهان عرضه می شود، اما کمبود آن به دلیل سهمیه ای است که باید در کشور توزیع شود. با این وجود نیاز مردم اصفهان به بنزین سوپر 200 هزار لیتر است، هم‌چنین میل به مصرف این سوخت در بین مردم روبه رشد اما به نسبت بنزین یورو4 کمتر است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان افزود: البته تمایل مردم اصفهان برای خرید بنزین سوپر به دلیل 200 تومان هزینه بیشتر آن، کمتر است با این وجود تاکنون توانسته ایم بخش عمده ای از نیاز بنزین سوپر استان را تامین کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    3 0
    همیشه همینه اولش میگن شایعس بعد یهویی می بینی واقعیته