ایرنا نوشت: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور در اکثر مواد غذایی به خودکفایی رسید و وارد کننده نیست ، گفت : در صورت تشدید تحریم ها ، مشکلی در تامین مواد غذایی بخصوص کالاهای اساسی به وجود نخواهد آمد .

محمود حجتی در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور در گلوگاه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با توجه به تشدید تحریم ها ، راهکارهای لازم در این خصوص اندیشیده شده است تا مشکلی به وجود نیاید .

وی ادامه داد: کشور از نظر ذخایر و بنیه مواد همچون گندم ، شکر و طیور وضعیت خوبی دارد و روغن و علوفه برای دام تنها مواد غذایی وارداتی است.

محمود حجتی

حجتی گفت : به لحاظ برخورداری از ظرفیت های اقلیمی متفاوت و آب و هوای چهار فصلی ، کشورمان ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی دارد که می تواند در کشت مفید انواع محصولات تاثیر داشته باشد .

وی افزود : این ویژگی ها باعث شده به طور مثال ایران در زمینه محصولات باغی از دیر باز جز صادرکنندگان برتر جهان باشد که در گذشته به صورت خشکبار و امروز با ورود تجهیزات مدرن به صورت میوه ، سبزی و تره بار این صادرات صورت می گیرد .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین ایران را رتبه دار در زمینه تولید طیور در جهان دانست و گفت : کشورمان جز هشت کشور اول تولید کننده طیور است و امروز با برخورداری از کشتارگاههای مجهز و مدرن طیور که منطبق با تکنولوژی های برتر دنیاست تولیدات غذایی مورد تایید کارشناسان مواد غذایی دنیا وارد بازار می شود .

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =