برگزاری سمینار آموزشی ارتقاء سلامت اداری به میزبانی شرکت گاز لرستان در خرم آباد

سمینار آموزشی ارتقای سلامت اداری با حضور رئیس بازرسی شرکت ملی گاز ایران ، مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان ، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان و کارکنان شرکتتهای زیرمجموعه وزاارت نفت به میزبانی شرکت گاز استان لرستان برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین از کسب رتبه دهم توسط شرکت گاز لرستان در جشنواره سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران خبر داد .
مهندس لطفعلیان افزود : رضایت مشترکین از خدمات رسانی شرکت گاز لرستان موجب انتخاب این شرکت به عنوان برترین دستگاه خدمات رسان استان شد .

تشریع ابعاد فساد و راههای مقابله با آن
دکتر عابدی نخستین مدرس این سمینار آمووزشی در سخنانی به تشریح ابعاد فساد و راههای مقابله با آن پرداخت .
دکتر عابدی با بیان اینکه سازمانها با تدوین استراتژی و تعیین اهداف میان مدت و بلند مدت سعی در بهبود وضیت موجود دارند ،افزود : میان کارآمدی و سلامت سازمان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد بنحویکه یک سازمان ناسالم نخواهد توانست برنامه های تدوین شده را اجرا و اهداف تعیین شده را محقق نماید .
وی خاطرنشان کرد که ایجاد اعتماد میان سازمان و ذینفعان مساله ای زمانبر است و با نفوذ فساد در سازمان این اعتماد خدشه دار شده و بازسازی دوباره این اعتماد بسیار دشوار خواهد بود .

 

سمیناراموزشی گاز


در ادامه دکتر میر به بررسی شاخصهای میزان اندازه گیری سلامت نظام اداری پرداخت .
دکتر میر گفت : نقطه مقابل فساد اداری موضوع سلامت اداری است، یعنی نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده، وظایف خود را به خوبی و برای نیل به بهره وری سازمانی اجرا می‌نماید.
وی افزود : سلامت اداری یکی از خواستها و آرزوهای دیرینه جوامع مختلف بوده بطوری که نظام اداری یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموسلامت اداری م شهروندان باشد.

سلامت اداری و وضعی فراتر از اثربخشی


دکتر میر گفت : سلامت اداری به وضعی فراتر از اثر بخشی کوتاه مدت سازمان اشاره دارد بطوریکه سلامت نظام اداری مجموعه ای است ازخصایص نسبتاً پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات، سرعت عمل و... را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد که به طور کلی سلامت نظام اداری بر برآیند انجام کار اثر بخش تاکید دارد و سلامت اداری خواه و ناخواه ریشه در دو عامل مدیریت و رهبری قوی و صادقانه و انسجام درونی نظام اداری دارد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =