همدلی حلقه گمشده تئاتر تبریز

مهدی لزیری پیشکسوت تبریزی تئاتر کشور،در آیین افتتاح سی‌امین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی عنوان کرد: جای خالی اتحاد و همبستگی در بین هنرمندان نسل جدید تبریزی بیشتر از هر موضوعی به چشم می خورد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مهدی لزیری در آیین افتتاح سی‌امین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی گفت: حدود 60 سال پیش که کار تئاتر را آغاز کردیم عده ای از جوانان دور هم گرد آمده بودند که هیچ کدام از آنها دوره آکادمیک تئاتر را نگذارنده بودند اما با عشق به این کار و عزمی جدی آثاری تاثیرگذار و ماندگار اجرا می کردند.

وی با بیان اینکه کار تئاتر در تبریز سال‌های نخست چنان شناخته شده نبود، ادامه داد: پیشکسوتان هنر کار تئاتر را بدون هیچ شناختی شروع کرده بود ولی اینک بسیاری از هنرمندان تئاتر تحصیلات آکادمیک این رشته را در مقاطع عالی فوق لیسانس و دکتری اخذ کرده‌اند و امروز عرصه تئاتر اساتید استان موفقی به جامعه داده است.

لزیری افزود: بسیار خرسندم که در بین هنرمندان آذربایجان شرقی بسیاری از افراد در شهرهای مختلف به فضاهای بین المللی راه یافته‌اند و بیش از پیش موفقیت هایی را در این حوزه برای استان و منطقه به ارمغان آورده اند.

این هنرمند مطرح تبریزی با بیان اینکه جای خالی همدلی در بین نسل جدید بیشتر از هرچیزی به چشم می خورد، اذعان داشت: تنها موردی که موجب ناراحتی ما هنرمندان می شود عدم همدلی در این عرصه است، برای چاره اندیشی این آفت باید ماهانه با گردهم آ‌یی پیشکسوتان، تئاتر را بیش از پیش در مسیر موفقیت پیش بریم.

مهدی لزیری

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =