ایسنا نوشت: مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد فضای آموزشی استان غیراستاندارد است، گفت: مدارس کانکسی استان تا ۲ سال آینده حذف می شوند.

قهرمان رحمانی با اشاره به وضعیت سخت آموزشی در مدارس کانکسی در فصل سرما گفت: ۲۴۶ مدرسه کانکسی در قالب ۴۷۷ کلاس در استان دایر است که بر اساس برنامه ریزی ها و ابلاغ اعتبارات سازمان مرکزی تا ۲ سال آینده مدارس کانکسی استان حذف می شوند.

وی ادامه داد: پیشنهاد شد چنانچه شورای آموزش و پرورش اعتبار لازم برای تهیه مدارس استیجاری را تامین کند تا زمان ساخت مدارس جدید جایگزین کانکسی، دانش آموزان به این مدارس استجاری منتقل شوند که منتظر تایید شورا هستیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه براساس اعلام آموزش و پرورش استان، تعداد ۶ کلاس خشت و گلی و ۵ کلاس کپری در استان وجود دارد اظهار کرد: براساس برنامه ریزی در نظر داریم تا پایان سال ۹۷ این مدارس جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد فضای آموزشی آذربایجان غربی غیراستاندارد است افزود: حدود۲۲۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در فضاهای آموزشی تخریبی تحصیل می کنند.

رحمانی بیان کرد : جهت ارتقاء وضعیت فضاهای آموزشی غبر استاندارد و رسیدن به متوسط کشوری باید ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

وی افزود: در سهمیه سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و۱۳۹۷ تعداد ۱۹۸ کلاس درس سهمیه استان بوده که از این تعداد ۱۴۴ کلاس تحویل داده شده و تعداد ۵۷ کلاس درس نیز در حال آماده سازی قرار دارند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به نیاز ویژه ی آذربایجان غربی به تامین فضاهای آموزشی و ضرورت کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس خاطر نشان کرد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان، نیازمند جذب بیشتر اعتبارات ملی و استانی، کمک های مردمی و خیرین گرانقدر مدرسه ساز هستیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =