با استناد به آخرین آمار رسمی بانک مرکزی؛ نرخ محصولات میادین میوه و تره بار 13 تا 54 درصد زیر قیمت سطح شهر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته بانک مرکزی با استناد به بررسی های میدانی خود، نرخ خرده فروشی گروه های مختلف مواد غذایی را اعلام کرد. این اعلام در حالی بیان شده که می توان با مقایسه نرخ های اعلامی از سوی بانک مرکزی و مقایسه آن با نرخ اقلام غذایی در نقاط مختلف بازار، معیار مناسبی برای گران یا ارزان فروشی در مقایسه با سطح میانگین قیمتها به دست آورد. 

بر این اساس و با استناد به تازه‌ترین گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران، نرخ محصولات میادین میوه و تره بار 13 تا 54 درصد زیر قیمت سطح شهر است.

بازار میوه

بر اساس آخرین آمار رسمی بانک مرکزی، نرخ انواع میوه به طور متوسط 41 درصد زیر قیمت سطح شهر است که این رقم در محصولی همچون سیب زرد به 54 درصد، نارنگی به 51 درصد و انار به 47 درصد می‌رسد.
نرخ سبزیجات نیز به طور متوسط 32 درصد زیر قیمت سطح شهر است که در محصولاتی همچون بادمجان به 45 درصد و کدو به 39 درصد می‌رسد، ضمن اینکه قیمت محصولاتی همچون گوجه فرنگی 23 درصد و سیب زمینی 18 درصد زیر قیمت سطح شهر است.
همچنین قیمت انواع حبوبات به طور متوسط 16 درصد زیر قیمت سطح شهر است که در محصولاتی همچون عدس به 29 درصد و لپه به 23 درصد زیر قیمت سطح شهر می‌رسد.
گفتنی است در میادین میوه و تره بار، قیمت گوشت گوسفند 30 درصد، گوشت گوساله 19 درصد، گوشت مرغ 13 درصد، تخم مرغ 22 درصد، برنج داخلی 16 درصد و قند و شکر 13 درصد زیر قیمت سطح شهر است.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =