۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۷
برگزاری رزمایش هسته‌ای در بوشهر

مهر نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رزمایش هسته‌ای تا پایان سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود.

 سعید کشمیری عصر چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: تصور کنید اگر ما در یکی از شهرستان‌های خودمان دچار بحران شویم مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و... سین برنامه سلامت دانشگاه باید چگونه چیده شود.

وی به وجود ستاد هدایت عملیات بحران یا EOC و نقش این مرکز در جمع آوری اطلاعات حوادث ویژه در سطح استان و هدایت عملیات بحران اشاره کرد و از اعضا خواست تا با راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های هدایت عملیات بحران بیمارستان‌ها باعث تقویت هرچه بیشتر EOC دانشگاه شوند.

کشمیری به عملکرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حوادثی که در سال‌های اخیر در سطح استان به وقوع پیوسته مثل زلزله شنبه و دشتستان، سیل و پدیده بسیار نادر سی‌یش در دیر و... اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی و غیرطبیعی امروزه به وفور درحال پدید آمدن هستند.

وی بیان کرد: استان بوشهر از جمله استان‌های استراتژیک کشور است که وجود نیروگاه اتمی به حساسیت ما خواهد و بنابراین آمادگی و برنامه‌ریزی مجموعه دانشگاه و اندیشیدن فرهیختگان دانشگاه به این مهم لازم و ضروری است.

کشمیری به نجات جان مادری باردار در شهرستان دیلم با همکاری پزشک جراح از بیمارستان گناوه، فوریت‌های پزشکی استان در رساندن خون به این بیمارستان و نیز سازمان انتقال خون در دادن خون مورد نیاز ، به عنوان حسن ختام جلسه اشاره کرد و افزود: اگر مدیریت و هماهنگی مجموعه دانشگاه در بحرانها مثل هماهنگی ما در رسیدگی به حال این مادر باشد ، باید به خودمان ببالیم چراکه بهانه وجود دانشگاه علوم پزشکی در نجات جان حتی یک نفر خلاصه خواهد شد.

لزوم همکاری همه اعضای کارگروه سلامت در بلایا

دبیر کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: جمع حاضر با مسئولان کمیته‌های بحران در راستای عمل به خواسته‌های سپرده شده به ایشان از سوی کارگروه سلامت در بلایا همکاری لازم را داشته باشند.

عبدالرحیم دادجو درخواست کرد که مجددا جلسه‌ای تا پایان سال برای ارائه عملکرد دانشگاه در بلایای طبیعی و نحوه پیشرقت پروژه‌های در دست اقدام کارگروه سلامت در بلایا ترتیب داده شود تا نیل به اهداف پیش‌بینی شده سریع‌تر اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه رزمایش هسته‌ای تا پایان سال در بوشهر اجرا خواهد شد، افزود: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

اعضای پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در مورد نحوه ارائه خدمات در حوزه سلامت بیان داشتند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به لزوم هماهنگی با فرماندهی حادثه، ساخت و تجهیز سوله بحران دانشگاه در آینده‌ای نزدیک، از سر گیری آموزش‌های اسناد بالادستی در زمینه بحران در بیمارستان‌ها و شبکه‌ها، برگزاری مانورهای دورمیزی و میدانی کوچک، شناخت مخاطرات محلی، استان و داشتن برنامه برای آنها، افزایش ظرفیت، داشتن برنامه‌های آموزشی گسترده برای همه سطوح اظهار نظر کردند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =