ایسنا نوشت: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از گرفتن مبلغی به عنوان ورودی از شهروندان برای تماشای فوتبال در فضاهای باز شهری انتقاد کرد و از شورای شهر و شهرداری خواست که به این مساله ورود کنند.

محمد مهدی تندگویان با بیان اینکه باید سرانه‌های دسترسی شهروندان در شهر تهران را برای همه، به یک میزان و با یک فرم مشخص برقرار کنیم، گفت: از یکسو در تهران با مشکل جمعیت پذیری مواجهیم که معلوم نیست تا کی و کجا ادامه خواهد داشت که مقصر آن مردم شهر نیستند بلکه مقصر اصلی نبود سیاست‌های لازم برای کنترل مهاجرت‌ها به شهر تهران است و از سوی دیگر اتفاق بدتری که در تهران افتاده، نوعی مهاجرت داخلی در شهر است که چندین بار هشدار آن را داده‌ام.

معاون ساماندهی امور جوانان با انتقاد از نبود « عدالت شهری» در تهران برای دسترسی جوانان به امکانات، اظهار کرد: این مساله به آن معناست که جوانان و خانواده‌هایی در بخش‌هایی از شهر زندگی می‌کنند که همیشه آرزو دارند به امکانات سایر مناطق شهری دسترسی داشته باشند تا بتوانند از آن بهره برداری کنند.
تندگویان با اشاره به اینکه نشانه مشخص این اتفاق، روز گذشته در مورد بازی ایران در جام جهانی و نمایش آن در برخی از نقاط شهر با دریافت مبلغی به عنوان ورودی به چشم می‌خورد، تصریح کرد: روز گذشته کسی که پول داشت می توانست وارد فضای عمومی شود و حتی قوانینی مثل عدم ورود بانوان و ... هم به حاشیه برود. اما کسی که پول نداشت حتی نمی‌توانست از این فضا استفاده کند. این مساله باعث ایجاد اختلاف طبقاتی مضاعف و افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: یک طبقه اجتماعی و اقتصادی در شهر وجود دارد که به هیچ چیزی دسترسی ندارد و به دلیل سرخوردگی های اجتماعی، درآمد پایین اقتصادی، حاشیه نشینی شهری، نبود عدالت شهری و دسترسی به امکانات شهر، حتی در دسترسی به سرانه‌های ورزشی دچار مشکل است. این افراد در بسیاری از شهرستان‌های اطراف تهران و حتی در خود تهران سرانه‌های لازم برای دسترسی به فضاهای سبز، کتابخانه‌ها و ... ندارند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این موارد باعث شده در تهران، علاوه بر مهاجرت‌پذیری شاهد مهاجرت درون شهری باشیم، تاکید کرد: بسیاری از جوانان در چنین فضایی سراغ بزه‌کاری و ... می‌روند تا بتوانند با تامین مالی در منطقه دیگری از تهران زندگی کنند.
تندگویان با اشاره به اینکه روز گذشته هم درتهران مصداقی از این مساله دیده شد، اظهار کرد: ای کاش نهادهایی مانند شهرداری، شورای شهر وارد این مساله می شدند . نمایندگان مجلس هم می توانستند در شورای تامین استان شرکت کنند تا هشدارهای لازم را بدهند. ایجاد فاصله طبقاتی همیشه آسیب‌های اجتماعی مضاعفی دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در نهایت پاسخگوی همه مشکلات باید ما مسئولین باشیم که به جای پیشگیری از آسیب‌ها، بعد از وقوع آنها کمیته‌های متعددی تشکیل می‌دهیم تا آنها را رفع کنیم. برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی مردم به هر چیزی که متعلق آنهاست، شرعا و عرفا حقشان است ضمن اینکه دیدن مسابقه فوتبال هم در مکان عمومی اگر کنترل شده باشد آسیب های اجتماعی کمتر و کم هزینه‌تری خواهد داشت.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =