ایسنا نوشت: یکی از آژانس‌های خبری موریتانی گزارش داد، القاعده در مالی مسئولیت حمله روز جمعه به یک مقر ارتش و سفارت فرانسه در بورکینافاسو را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حمله در اوگادوگا ۱۶ تن از جمله هشت شبه نظامی کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه موسوم به "جماعه النصره الاسلام و والمسلمین"، وابسته به القاعده در مالی از خبرگزاری الاخبار موریتانی و سایر آژانس‌های خبری برای پذیرش مسئولیت حملاتشان علیه غیرنظامیان و اهداف نظامی در سراسر منطقه ساحل در غرب آفریقا استفاده می‌کنند.

آژانس خبری الاخبار در پیامی از این گروه شبه‌نظامی گزارش داد که این حملات در واکنش به کشته شدن یکی از رهبران این گروه به نام "محمد حسن الانصاری" در حمله هوایی اخیر نیروهای فرانسوی صورت گرفته است.

فرانسه در سال ۲۰۱۳ برای بیرون راندن شبه‌نظامیان که شهری در شمالی مالی را تصرف کرده بودند، وارد عمل شد. ۴۰۰۰ تن از نیروهای ارتش فرانسه در سراسر این کشور برای انجام عملیات ضد تروریستی مستقر شدند.

حملات قبلی در اوگادوگا و نزدیک مرز بورکینافاسو با مالی نیز توسط متحدان القاعده صورت گرفته است.

القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت حملات در یک رستوران و در هتل در واگادوگو در ژانویه ۲۰۱۶ را برعهده گرفت که در جریان آن ۳۰ تن کشته شدند. این گروه شبه‌نظامی سال گذشته میلادی با سایر گروه‌های شبه نظامی محلی ادغام شد تا جماعه النصره الاسلام و والمسلمین را تشکیل دهد.

رئیس جمهوری بورکینافاسو روز شنبه در یک خطابه تلویزیونی از مردم خواست تا از نزدیک با نیروهای مسلح همکاری کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =