۱ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فالکون ۹

ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت: موشک جدید "فالکون 9 بلوک 5"، امروز با موفقیت از فلوریدا به فضا پرتاب شد.

آخرین موشک "فالکون 9"(Falcon 9) موسوم به "بلوک 5" (Block 9)، امروز از "مرکز فضایی کندی"(Kennedy Space Center) ناسا در فلوریدا پرتاب شد. این پرواز که در ساعت 20:14 GMT (00:44 به وقت تهران) صورت گرفت، "ماهواره بانگاباندو 1" (Bangabandhu Satellite-1) را با خود به "مدار زمین‌ثابت انتقال" (GTO) برد.

پرواز فالکون 9، در آسمان‌ نسبتا ابری صورت گرفت و بدون حادثه‌ای، سکوی پرتاب را ترک کرد. پرتاب امروز، در پی لغو پرتاب روز پنجشنبه انجام شد. این پرواز در اثر قطع سیستم پایه و عدم بازیابی پس از آزمایش سیستم، با مشکل مواجه شده بود.

براساس بیانیه شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX)، موشک بلوک 5، قادر خواهد بود تنها با بازرسی و تعمیر در بین پروازها، تا 10 مرتبه و به طور کلی، تا 100 مرتبه بدون نیاز به جایگزین پرواز کند. به علاوه، بلوک 5 ، ظرف 24 ساعت پس از تعمیر، دوباره قادر به پرواز خواهد بود.

فشار موتورهای این موشک، تا هشت درصد بیش از موشک‌های قبلی است، کنترل‌های پرواز، برای حفظ سوخت، امکان زاویه حمله بهتری را فراهم می‌کنند، در پایه موشک، یک سپر گرمایی برای محافظت از آن در طول بازگشت وجود دارد. به علاوه، بهبودهای در مورد پایه‌های فرود صورت گرفته تا برای بازیابی بهتر، قابل جمع شدن باشند.

هدف این بهبودها، نه تنها قابل اطمینان بودن و قابل استفاده بودن فالکون 9، بلکه آماده‌سازی آن برای پروازهای دارای سرنشین است تا به این ترتیب، فضانوردان را به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) ببرد. برای انجام چنین ماموریت‌هایی، فالکون 9 باید مورد ارزیابی قرار گیرد. به این معنا که، نه تنها باید شکست‌ناپذیر باشد، بلکه باید برای حفاظت از زندگی مسافران و خدمه، تمام ارتعاشات و شتاب‌ها را محدود کند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =