۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
طوفان و باد به شبکه برق اهواز خسارت زد

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: دراثر طوفان شب گذشته شاهد وقوع آسیب‌های فراوانی در نقاط مختلف شهری و روستایی بر روی شبکه برق اعم از فشار متوسط و فشار ضعیف بودیم.

حسن کریمی اظهار کرد: از ساعت‌های اولیه بروز بحران ناشی از حادثه غیرمترقبه طوفان گروه‌های عملیاتی وارد عمل شدند و ابتدا می‌بایست خطوط ۳۳ و ۱۱ هزار ولت وضعیت شان عادی سازی می‌شد که طبق اعلام اولیه ۱۵ نقطه سیم بریدگی داشتیم و همچنین شاهد سقوط پایه در برخی نقاط شهری و روستایی بودیم که بار شبکه‌های مذکور در حد امکان منتقل و شهروندان برقدار شدند.
 
وی افزود: همچنین در شبکه فشار ضعیف ۲۲۰ ولت به شکل پراکنده شاهد اشکالاتی اعم از فیوز سوزی، جمپر بریدگی، سیم بریدگی و کابل سرویس مشترک ناشی از برخورد شاخ برگ درختان واشیا بودیم که غالب آن‌ها اصلاح شده است.

کریمی تصریح کرد: در مسیر بیرون شهری نیز شاهد سقوط بیش از ۵۰ پایه در مسیر غیزانیه بودیم که این خط تغذیه کننده ۱۰ روستا است. همچنین در مسیر کوت امیر شهرستان کارون نیز مشکلاتی ایجاد شد که درحال برطرف شدن است.

وی با بیان این‌که مابقی خطوطی از همان دقایق اولیه وضعیت عادی داشتند، گفت: تعداد کل خطوط فشارمتوسط برق اهواز ۳۴۲ فیدراست که بالغ بر۴۰۰۰ کیلومتر طول خط دارد و همچنین نزدیک به ۶۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کلانشهر اهواز منصوب است که بخش‌هایی از آن متاثر از حوادث ناشی از طوفان شب گذشته ۲۱ اردیبهشت ۹۷ قرار گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =