محمدرضا فروتن با بیان اینکه عشق مرزی نمی‌شناسد، ذات آن نمی دانیم که تا کجای کیهان کشیده شده است، ابراز داشت: عشق حکم اصلی را برای ما صادر می‌کند و خود یک تجربه است.

به گزارش خبرگزاری خبلرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان،  محمدرضا فروتن عصر دوشنبه در نشستی با عنوان «عشق»،  با بیان اینکه تمایل دارم امروز همفکری در ارتباط با موضوع عشق، تجربه، تعریف و کاربرد آن داشته باشیم، از حاضران در جلسه خواست که تجارب خود از عشق را با دیگران به اشتراک بگذارند که این بیان‌های متفاوت از عشق از دیدگاه مخاطبان از پیر و جوان لحظات جذابی را در این نشست صمیمی رقم زد.

وی در این نشست با بیان اینکه از وسیع ترین زیرمجموعه‌های عشق احترام است، ابراز داشت: عشق به هم نوع، کار، میهن و خاک از موارد مورد طرح توسط مخاطبان بود که هر یک در جایگاه خود می‌تواند سازنده و موثر باشد.

بازیگر سرشناس کشورمان که دارای مدرک دکترای روانشناسی سلامت است، افزود: برخی مخاطبان این نشست، عشق را عامل کمال یابی و انسجام درونی و لبخند را راهی برای سازش با جهان پیرامون ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه شور عشق به سختی با انضباط اجتماعی سازگار می‌شود، بیان داشت: گاهی نمی توان به راحتی از عشق صحبت کرد چراکه این امر وابسته به فرهنگ نیز هست.عشق همانگونه که یکی از مخاطبان مطرح ساختند یک حال یا مقام نیست بلکه گاه یک نهضت است.

فروتن که دکترای روانشناسی سلامت دارد، ادامه داد: همان‌گونه که خاطره یکی از مخاطبان نشان داد عشق موجب ایثار در حق اطرافیان و کریمانه بخشیدن به دیگران می‌شود.

وی ابراز داشت: افرادی که انرژی عشق را در دل خود نگه داشته و عشقی راستین در قلب خود دارند می‌توانند این عشق را به دیگران منتقل می کنند.

بازیگر سرشناس کشورمان اضافه کرد: ما امروز با به تجربه گذاشتن عشق احساس نزدیکی و دوستی با یکدیگر داشته و احساس کردیم که همه با یکدیگر یگانه هستیم چراکه می توانیم خود را به جای دیگران گذاشته و پیش داوری‌ها و قضاوت‌ها را با شنیدن سخنان افراد از تجربه عشق کنار گذاشته و به یکدیگر بیشتر نزدیک شویم.

وی در واکنش برخی حاضران درباره مخاطبی که داستانی از ارتباط با اجنه را بیان کرد، گفت: در این دنیا باید به خود بگوییم که ما از بسیاری مسایل مطلع نیستیم وهیچ کس فلسفه هستی و کهکشان‌ها را نمی داند به نوعی که بسیاری از دانشمندان به علوم غریبه پی نمی‌برند. ما باید ظرفیت شنیدن تجربه دیگران را داشته باشیم.

فروتن با بیان اینکه عشق مرزی نمی‌شناسد، ذات آن نمی دانیم که تا کجای کیهان کشیده شده است، ابراز داشت: عشق حکم اصلی را برای ما صادر می‌کند و خود یک تجربه است.

وی در پاسخ به تجربه یکی از مخاطبان گفت: گاهی ما باید فکر کنیم چرا تمام احساسات، خواسته‌ها، امیال و احساس خود را در یک نفر دیگر فرافکنی کرده، قصری از آرزو، تصور و خیال ساخته و تصور می کنیم همه آنچه می خواهیم در یک نفر وجود دارد تا پس از چند وقت این قصر روی سر ما خراب شود.

بازیگر کشورمان ادامه داد: اینکه یک نفر را به شکل مالکانه دوست داشت باشیم، عشقی بلعنده و خورنده است، یعنی می خواهیم شخص فقط از آن ما باشد و هیچ گاه در اتحاد توافق و آسودگی معشوقمان قرار نمی گیریم.با توجه به این تجربه باید به عشقی که در آن پخته و اصیل شویم رو بیاوریم که عشقی بدون قید و شرط است.

وی با توجه به تجربه یکی از مخاطبان گفت: همان‌گونه که دیدیم عشق می‌تواند به مرگ معنا ببخشد و از دیدگاه یک نفر ممکن است به سینما نیز معنا دهد.

فروتن افزود: ما بالاترین مرتبه‌های عشق را در والدین می بینیم به نوعی که حتی فداکاری برای فرزندان در دیگر جانداران نیز وجود دارد.

بازیگر کشورمان با بیان اینکه عشق از وجهی به قالب دیگر تغییر می کند و نیازمند این موضوع است، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که گاهی جایگاهی که در آن قرار داریم جای ما نیست، در واقع آنچه در کودکی عاشق آن بودیم در بزرگسالی جای خود را به چیز دیگر می‌دهد همانگونه که گاهی بزرگسالان در مواردی ایثاری دارند که ما نمی توانیم به آن دست یابیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس به این نتیجه دست پیدا می‌کنیم که عشق نامیراست و همیشه وجود دارد اما ماهیت تجربه آن برای ما تغییر می‌کند. امیدوارم عشق راستین در قلب همه شما فعال باشد و جهان به عشق افلاطونی مورد آرزوی خود دست پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =