استاندار البرز: آهنگ سرمایه‌گذاری در استان شتاب یافته است

اقتصاد بر خط نوشت : دکتر محمد علی نجفی استاندار البرز با بیان اینکه هنر جذب سرمایه باید افزایش یابد گفت : آهنگ رشد و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان نسبت به گذشته شتاب یافته است.

 محمد علی نجفی روز یکشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان البرز با بیان اینکه هنر جذب سرمایه باید افزایش یابد خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته نسبت به دوره های قبل شاهد افزایش ۴ برابری سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بوده ایم، این در حالی است که باید شرایطی فراهم کنیم که در بخش خصوصی علاقمندی بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام و تصویب نخستین منطقه ویژه دارویی در استان نشان در کنار دیگر ظرفیت های البرز، نشان دهنده توانایی های بالای این استان است که می توانند به عنوان جاذبه ای قدرتمند برای جذب سرمایه گذاران باشد.

محمد علی نجفی

نجفی با اشاره به اهمیت توسعه کتاب و کتابخوانی در البرز اظهار داشت: در کنار توسعه اقتصای می توان فرهنگ، اندیشه، علم و دانایی را نیز تقویت بخشید، در بخش مربوط به کتاب باید زمینه استفاده برای همه به خصوص جوانان و نوجوانان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فناوری در دنیای امروز، اما هنوز فضای دیجیتال و مجازی نتوانسته و نمی تواند جای کتاب را بگیرد و انتظار ما از دستگاه های دولتی این است که کمک کنند تا فضای کتاب و کتابخوانی هر چه بیشتر در استان رشد یابد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز در این آئین گفت: ۸هزار و ۳۰۰ نفر برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ثبت نام کرده اند. احمد علی هراتی افزود: این تعداد در بخش هایی از جمله نقاشی، پویش الکترونیک، رمان، داستان نویسی و پرسش و پاسخ مکتوب اثرهای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد اثرهای ۴۷ نفر در بخش های مختلف پذیرفته و در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =