وقتی می‌خواهی از علی کریمی انتقاد کنی باید بدن رویین‌تنی داشته باشی تا بتوانی حملات طرفداران چند آتشه جادوگر را تحمل کنی.

علی کریمی انسان دل‌پاکی است. مرد خیری است که خیرش به خیلی‌ها رسیده، آن‌هایی که او را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند در کمک به نیازمندان چقدر «مرد» است و تقریباً دست هیچ نیازمندی را پس نمی‌زند. آن‌هایی که او را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند چقدر دستش به خیر است و تاکنون جهیزیه چند جوان دم‌بخت را تهیه کرده و صدایش را هم درنیاورده است. دَم علی کریمی گرم. خوش به غیرتش که گذشته‌اش را فراموش نکرده و به همین سبب هوای نیازمندان را دارد.

علی کریمی خصوصیات خوب دیگری هم دارد که اینجا جای گفتنش نیست. او البته خصوصیات منفی هم دارد. مثل همین جملاتی که اخیرا علیه عادل فردوسی‌پور و برنامه نود به کار برد. جملاتی که استفاده از آن‌ها اصلا شایسته علی کریمی نبود و نیست.

علی کریمی محبوب بوده و هست. او اما باید یادش باشد در جدالش با کی‌روش -که قواعد بازی را خوب بلد است- اگر عادل فردوسی‌پور نبود شاید کریمی شکست خورده‌ای بیش نبود. شما را رجوع می‌دهم به مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت در برنامه نود؛ جایی که کریمی چیز خاصی از خودش نشان نداد تا آن که عادل پیامک کی‌روش را علیه علی کریمی خواند و از واژه بزدل استفاده کرد. این‌جا بود که دیگر ورق برگشت و جادوگر برنده پیکار با کی‌روش شد.

این مهم اما مرهون عادل فردوسی‌پور بود که می‌توانست رعایت برخی جوانب را کرده و آن پیامک معروف را در برنامه‌اش نخواند. علی کریمی لااقل اگر به همین فقره لطف یا به تعبیر فوتبالی‌ها «پاس گل» عادل به خودش توجه کند، احتمالا به این نتیجه می‌رسد که بیان این جملات بر علیه فردوسی‌پور کم‌لطفی در حق تهیه‌کننده نود بوده است: «نوچه‌هاى كي‌روش، اين تيم بى‌كس و كار نيست، فكر نكنيد هر غلطى دلتون مي‌خواد توى فوتبال، مي‌تونيد بكنيد! از بازى بعد بهتون نشون مي‌دم كه چه خبره! شما و رفقاتون رو يه كارى مي‌كنم از اين فوتبال، فرار كنيد. شما بريد فعلاً قرارداداد دلاله‌ رو ببنديد، بعدش بياين از فوتبال حرف برنيد. از امروز يه تنه جلوى تو و داردستت در فدراسيون (فدراسيون جانبازان فوتبال) وايسادم تا روزى كه شخصاً از مردم شهر رشت به‌خاطر اين برنامه عذرخواهى كنيد!»

****

پینوشت: کسی که به فکر انتقام باشد همیشه زخم‌های خود را تازه نگه می‌دارد/ باکرن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =