مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از مشارکت بی نظیر مسئولان و مردم استان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سمنان،نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگویی ضمن بیان امسال 37هزارو 978نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان شرکت کردند بیان داشت: تعدا د شرکت کنندگان 23درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

غلامحسین سماکوش

وی تعداد شرکت کننده در بخش‌های آنلاین را 17هزارو 587 نفر،پویش یک هزارو 654نفر،نقاشی الکترونیکی 278نفر،مکتوب 14هزارو 215نفر و نقاشی شش هزارو 176نفر عنوان کردو گفت: در سال 1395،سه هزارو 561نفر و در سال گذشته 30هزارو 758نفرشرکت کردند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه سمنان شهر دارالمرحمه و به اعتقاد ما بین‌الحرمین حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) است افزود: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با این عنوان خود عاملی شد تا تلاش کنیم در جبهه فرهنگی سیره این معصومین را برای عموم مردم بازنشر دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که وجود هماهنگی بین مجوعه‌های ستادی و شهرستانی یکی از عوامل مهم در افزایش مشارکت عموم مردم در جشنواره بود گفت: در قرن حاضر باید به دنبال بازاریابی فرهنگی برای کار خود باشیم.

سما کوش با اشاره به این مطلب که یکی از راه های شناخت و کسب اطلاعات در هر موضوعی مطالعه آثار مستند در همان موضوع است اظهار داشت: مطالعه فراگیر و عمومی در خصوص یک موضوع سبب آگاهی عموم‌نسبت به آن موضوع یا تکمیل اطلاعات قبلی نسبت به آن موضوع می شود.

وی گفت: با توجه به گستردگی‌ جشنواره رضوی در همه سنین و فراگیر بودن مخاطبان و مشارکت کنندگان در آن عامل‌‌ مهمی در کسب معلومات و تکمیل اطلاعات در خصوص امام رضا (ع)و حضرت معصومه (س) شده است و شاید مهم ترین و بیشترین تاثیر را در حوزه کودکان داشته است چرا که این کودکان اگر اطلاعاتی از امام رضا (ع)و شخصیت و منش ایشان نداشتند قادر به ترسیم و بیان آن مفهوم نبودند.

سماکوش با تاکید براینکه برگزاری چنین جشنواره هایی در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار تاثیر گذار است عنوان کرد: وقتی یک موضوعی در سطح استان شیوع پیدا میکند برای خیلی از افراد داری اهمیت میشود، و وقتی یک موضوع دارای اهمیت شد افراد به سمت آن‌متمایل میشوند، و برگزاری چنین جشنواره‌ای موجب می شود کتابخانه‌های‌عمومی‌و کتابداران به عنوان مشاوران امین و آگاه به جامعه شناسانده شوند .

وی گفت: در واقع برگزاری این‌جشنواره سبب تشکیل یک زنجیره کتابخوانی‌میشود و همه این اقدامات منجر به یک هدف میشود‌و آن هم شیوع فضای‌کتابخوانی در جامعه است.

شایان ذکراست:اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دهم شهریورماه امسال با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان،اسماعیل جانعلی‌پور‌ مسئول دبیرخانه مرکزی و مدیر اجرایی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =