۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ­امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به اینکه هیچ «گزینه دومی» برای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد به این توافق پایبند باشد.

رئيس جمهور فرانسه روز يکشنبه در مصاحبه با فاکس نيوز اعلام کرد توافق هسته‌اي سال 2015 که برنامه‌هاي هسته‌اي ايران را محدود کرد، نواقصي دارد اما با اين وجود، چه گزينه‌ بهتري براي اين توافق وجود دارد.
پيش از اين ترامپ وعده داده بود اگر آمريکا و کشورهاي اروپايي به توافقي براي اصلاح نواقص جدي توافق هسته‌اي ايران اقدام نکنند، از اين توافق خارج خواهد شد.

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز یکشنبه گزارش داد: رئیس جمهوری فرانسه در حالی فردا (دوشنبه) راهی آمریکا می شود که گفت وگو با همتای امریکایی خود درباره توافق هسته ای (برجام) با ایران مهمترین هدف وی در این سفر است.
در این گزارش آمده است: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به منظور گفت وگو با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود درباره توافق هسته ای با ایران، پیمان آب و هوایی پاریس و مبارزه با تروریسم عازم واشنگتن می شود.

این سفر رسمی سه روز طول خواهد کشید. گرچه هنوز بیانیه ای درباره این سفر صادر نشده اما توافق هسته ای ایران مهمترین هدف آن اعلام شده است.

در همین ارتباط، یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی های واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران پایان نیافته است.

وی خاطر نشان کرد: اروپایی ها به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان با جدیت در حال بررسی برخی از مهم ترین یا آشکارترین نگرانی های ما در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران هستند مانند بندی که مربوط به پایان محدودیت های 10 ساله بر برنامه هسته ای ایران است.

وی اضافه کرد: در دیدار ترامپ و مکرون دو طرف همچنین در خصوص مسائل دیگر از جمله حمله اخیر نظامی مشترک به سوریه گفت و گو خواهند کرد.

دونالد ترامپ پیش تر هشدار داده بود در صورت عدم تغییر یا اصلاح در برخی از بندهای توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران از این توافق خارج می شود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی مخالف خروج از توافق هسته ای یا تغییر در بندهای این توافق هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =