ایران پیروز ماراتن والیبال برابر فنلاند سخت کوش

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش از دور گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از سد فنلاند گذشت و راهی دور دوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین روز از دور گروهی نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی مشترک دو کشور ایتالیا و بلغارستان از عصر امروز(سه شنبه) آغاز شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارها از گروه D، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین و آخرین دیدارش از ساعت ۲۲ در سالن فرهنگ شهر وارنا رو در روی فنلاندی که از چهار دیدار گذشته‌اش در دو بازی به برتری رسیده بود و در دو بازی نیز شکست خورده بود قرار گرفت و در پایان در یک مارتن دیدنی و در حالی که بازی به ست پنجم کشیده شد موفق شد با نتیجه سه بر دو برابر این تیم جوان و سخت کوش به برتری دست یابد و با کسب جهارمین بردش و رساندن مجموع امتیازاتش به عدد ۱۱ پس از لهستان و پیش از پایان دیدارهای امشب در رده دوم گروهش بایستد و گام به دور دوم بگذارد.

ملی‌پوشان والیبال ایران که پیش از این برابر پورتوریکو، بلغارستان و کوبا به برتری دست یافته بودند و تنها برابر لهستان طعم شکست را چشیده بودند، در حالی رو در روی تیم جوان فنلاند قرار گرفتند که برای تثبیت جایگاهشان در رده دوم جدول نیاز به این پیروزی داشتند و در پایان هم با وجود جنگدگی و توپ گیری مثال زدنی بازیکنان حریف توانستند در ست پایانی و با ایجاد فاصله امتیازی به پیروزی برسند و سومین شکست فنلاند را رقم زدند تا این تیم هم با ایستادن در رده چهارم گام به دور دوم بگذارد.

در این بازی ایگور کولاکوویچ با استراحت دادن به محمد موسوی و با یک تغییر سعید معروف، امیر حسین توخت، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای فنلاند سیریلا، ماکینن، سویکونن، سیوولا، ترواپورتی و کراستینس وارد زمین شدند و در پایان ایران ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۱۵-۱۲ به سود خود تمام کرد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان پیش از این تنها یک بار در رقابت‌های قهرمانی جهان ۱۹۷۰ به مصاف هم رفته بودند که در آن دیدار هم ایران به برتری دست یافته بود و بلند قامتان والیبال ایران با پیروزی در دیدار امشب هم توانستند دومین بردشان برابر فنلاند را کسب کنند.

در پایان دور گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ دو تیم انتهایی از هر چهار گروه حذف شدند تا با کنار رفتن این هشت تیم ۱۶ تیم باقی مانده دیدارهایشان در دور دوم را که به صورت چهار گروه چهار تیمی خواهد بود از جمعه پی گیری کنند. تیم ملی والیبال ایران هم که در گروه D با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم‌گروه بود در پایان دور نخست موفق شد با کسب چهار برد و قبول تنها یک شکست و کسب ۱۲ امتیاز راهی دور دوم شد و تیم‌های پورتوریکو و کوبا هم از دور رقابت‌ها حذف شدند.

در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان، روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل با سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان، تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان قرار گیرد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =