راجر فدرر توانست با غلبه بر چیلیچ کروات به قهرمانی رقابت‌های استرالیا دست یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنیس‌باز سوئیسی، توانست در ملبورن به بیستمین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم دست یابد. او در فینال این بازی‌ها از سد رقیب خود مارین چیلیچ کروات گذشت.

سِت اول با برتری راجر فدرر با نتیجه‌ی ۶ بر ۲ به پایان رسید. مارین چیلیچ در ست دوم با نتیجه‌ی ۷ بر ۶ حریف سوئیسی خود را شکست داد. در ست سوم فدرر دوباره با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ پیروز میدان شد. سپس در ست چهارم چیلیچ توانست باز هم بازی را به نفع خود برگرداند و با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ بر حریف برتری یابد. فدرر، اما در ست پنجم کار را یکسره کرد و با نتیجه‌ی ۶ بر یک پیروز نهایی میدان شد و با نتیجه‌ی نهایی ۳ بر ۲، بیستمین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را از آن خود کرد.

این تنیسور نامدار در این مسابقات توانست عنوان «مسن‌ترین شماره یک تاریخ تنیس» را که پیش از این در اختیار آندره آغاسی است را هم بشکند، به نام خود ثبت کند.

فدرر سال ۲۰۰۵ در فینال رقابت‌های یو اس اوپن موفق شد در ۴ ست آغاسی را شکست دهد و با این قهرمانی توانست عنوان دیگری را از چنگ این تنیسور نامدار آمریکایی در بیاورد.

با توجه به حذف نادال در مراحل ابتدایی و قهرمانی فدرر در این رقابت‌های اوپن استرالیا او می‌تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد در جدید‌ترین رنکینگ اتحادیه جهانی تنیس atp که فردا اعلام می‌شود با ۳۶ سال عنوان مسن‌ترین شماره یک جهان را به خود اختصاص دهد.

همانطور که گفته شد این عنوان پیش از این در اختیار آغاسی بود. او سال ۲۰۰۳ وقتی ۳۳ سال و ۱۳۱ روز سن داشت به این دست یافت، در حالی که سن فدرر ۳۶ سال و ۱۷۳ روز دارد. همچنین فدرر به تنها بازیکنی در دوران تنیس حرفه‌ای تبدیل شده که به فینال ۳۰ گرند اسلم راه یافته است.


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =