۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

موزه‌ی شکنجه در آمستردام تصور شما را درباره‌ی موزه برهم می‌زند، اینجا خبری از اشیای سفالی و زیرخاکی‌های کهن نیست. به همین خاطر امروز این مکان منحصربه‌فرد را معرفی خواهیم کرد. در شهر آمستردام، پایتخت کشور هلند، موزه‌ای به نام (The Torture) وجود دارد که در آن وسایلی به نمایش درآمده‌اند که زمانی از آنها برای شکنجه کردن انسان‌ها استفاده می‌شد.

موزه ی شکنجه آمستردام

موزه ی شکنجه آمستردام

در موزه ی شکنجه چه می گذرد؟
این موزه بازدیدکنندگانش را با زوایای تاریک و هولناک تاریخ آشنا می‌کند، همان زمانی که عدالت با استفاده از ابزارهای شکنجه اجرا می‌شد. هرچیزی که در موزه‌ی شکنجه‌ی آمستردام در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، متعلق به قرون وسطی هستند. به صورت تقریبی 40 وسیله برای شکنجه در این مکان وجود دارند که از هولناک‌ترین آنها می‌توان به صندلی شکنجه، ساتور، گیوتین، سوراخ‌کننده‌ی بدن و قفس انسان اشاره کرد.

بد نیست بدانید که قرون وسطی از زمان‌هایی بود که انسان‌ها به بدترین و زجرآورترین وجوه ممکن شکنجه می‌شدند، به همین خاطر این موزه را ساختند تا گوشه‌ای از روش‌های شکنجه در آن زمان را به تصویر بکشند. از نکته‌های قابل توجه دیگر در رابطه با موزه‌ی شکنجه‌ی آمستردام می‌توان به دکوراسیونش اشاره کرد. همه جا در موزه‌ی شکنجه‌ی آمستردام تاریک است و تنها کورسوی نوری از چراغ‌های قرمز رنگ به محیط می‌تابد؛ همین موضوع همه‌چیز را مخوفتر می‌کند.

موزه ی شکنجه آمستردام

راهنمای بازدید از موزه ی شکنجه

در کنار هریک از ابزارهای شکنجه در این موزه تصویری از چگونگی استفاده از آن وسیله نصب شده است. همچنین توضیحاتی به چند زبان نیز درج شده تا بازدیدکننده‌ها کاملا با روش استفاده از این وسایل شکنجه آشنا شوند. از همه جالبتر این که محدودیتی در لمس وسایل شکنجه وجود ندارد و همه می توانند به راحتی به ابزارها دست بزنند.

اگر علاقه‌مند به بازدید از این موزه‌ی بی‌همتا هستید از آدرس زیر کمک بگیرید:

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان سینگل (Singel)، موزه‌ی شکنجه‌

ساعت‌های بازدید: 10:00 تا 23:00 به وقت محلی

موزه ی شکنجه آمستردام

موزه ی شکنجه آمستردام

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =