انتقال گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ به کرمان

مهر نوشت: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: در صورت انتقال گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ کرمان به استان بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و استان کرمان در زمینه جذب تسهیلات رونق تولید در سطح کشور مقام ۱۷ را به خود اختصاص داده است.

مهدی حسینی نژاد  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۱ پروژه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعریف شده است، اظهار داشت: برنامه حمایت از کالای ایرانی در قالب ۱۳ برنامه از ۲۴ برنامه سیاست کلان اقتصاد مقاومتی و ۹ سیاست از سیاست های ۱۲گانه حمایت از کالای ایرانی تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۹ واحد دارای پروانه بهره برداری هستند، افزود: با انجام عارضه یابی در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری وضعیت واحدهای صنعتی استان مشخص شده است. بر این اساس ۳۹ درصد واحدهای صنعتی فعال، ۳۶ درصد نیمه فعال و ۲۵ درصد غیر فعال هستند.

حسینی نژاد بیان کرد: مشکلاتی این واحدها مشخص شده است و چالش های اساسی که واحدهای ما درگیر آن ها بوده اند کمبود نقدینگی، بی ثباتی قیمت، هزینه های بالای تولید، فقدان بازار و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: هدف ما این است با استفاده از ظرفیت های استان به واحدهای کوچک و متوسط کمک دهیم. در این زمینه گام هایی در سطح استان برداشته شده است به عنوان مثال به دنبال این هستیم که فرم مدارس در داخل استان تهیه شود.

حسینی با اشاره به اینکه تسهیلات رونق تولید در سال ۹۶ هنوز به ما ابلاغ نشده است، گفت: ظرفیت های استان کرمان بسیار زیاد است و اگر گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ در استان داشته باشیم مقداری از مشکلات حل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =