کمک یک میلیارد تومانی خیران به ساخت مسکن مددجویان اردبیلی

خیران و نیکوکاران بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 96 به ساخت مسکن برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک کرده‌اند تا آنها از سرپناهی مناسب بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عليرضا حسين‌نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه خيران بيش از يك ميليارد و 300 ميليون تومان در سال گذشته به ساخت مسكن مناسب براي خانوار تحت حمايت كمك كرده‌اند، گفت: كمك‌هاي نيكوكاران در قالب طرح «رضوان» نسبت به مدت مشابه خود در سال 95، حدود 123 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه كمك‌هاي مردمي روند رسيدگي به امور فقرا و نيازمندان را تسريع و تسهيل مي‌كند، افزود: خيران با كمك‌هاي خود در قالب طرح «رضوان» گام‌هاي بسيار بلندي را براي ياري رساني به مددجوياني كه فاقد منزل مناسب بودند، برداشته‌اند كه اميد است در سال‌جاري نيز شاهد افزايش حمايت‌هاي آنها باشيم.

حسين‌نژاد با اعلام اينكه 195 واحد مسكوني در سال گذشته براي مددجويان تحت حمايت خريداري و ساخته شده است، بيان كرد: 105 منزل مناسب براي مددجويان ساكن در شهرها خريداري و ساخته شده و 90 سرپناه نيز براي خانوار تحت حمايت ساكن در روستاها و مناطق محروم استان مورد بهسازي قرار گرفته است.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه ساخت و خريداري مسكن براي مددجويان با همكاري سازمان‌ نظام مهندسي، مسكن و شهرسازي، بنياد مسكن، خيران مسكن‌ساز، مركز نيكوكاري جامعه مهندسان، شهرداري و ادارات آب، برق و گاز صورت مي‌گيرد، گفت: ارائه خدمات عمراني به مددجويان براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده از خانوار تحت حمايت انجام مي‌شود تا وضعيت و شرايط زندگي آنها بهبود يابد.

حسين‌نژاد با اشاره به اينكه پنج هزار و 100 خانوار تحت حمايت فاقد مسكن مناسب هستند، بيان كرد: در تلاش هستيم با ياري خيران و نيكوكاران، مشكل مسكن اين خانوار تحت حمايت را رفع كنيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين نهاد به منظور توانمندسازي مددجويان تحت حمايت ساخت و خريداري منزل مناسب براي آنها است، گفت: رفع مشكل مسكن مددجويان علاوه بر توانمندسازي خانوار تحت حمايت، آنها را از بروز هرگونه آسيب‌هاي اجتماعي نيز مصون مي‌دارد.

وي با اشاره به اينكه هزار و 480 خانوار تحت حمايت اجاره‌نشين هستند، افزود: پرداخت اجاره مسکن تنها یکی از خدمات كميته امداد به خانوار تحت حمایت اجاره‌نشين است كه درصدد هستيم با ياري خيران و نيكوكاران خدمات حمايتي گسترده‌تري را به آنها ارائه كنيم.

حسين‌نژاد با بيان اينكه 723 منزل مددجويي مورد تعمير و مقاوم‌سازي قرار گرفته است تا در برابر بلاياي طبيعي و حوادث غيرمترقبه مستحكم باشد، اعلام كرد: ساخت 80 سرويس بهداشتي براي خانوار تحت حمايت نيز از ديگر خدمات عمراني كميته امداد به مددجويان تحت حمايت بوده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =