محمدجواد ظریف، در بدو ورود به نیویورک گفت: اقدام جمهوری اسلامی در مقابل خروج آمریکا از برجام، برای آمریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در توضيح برنامه هاي سفرش به نيويورک گفت: من براي شرکت در اجلاس ويژه اي که رئيس مجمع عمومي سازمان ملل براي بحث درباره صلح پايدار در نيويورک تشکيل داده به اينجا آمدم فرصتي براي ما ايجاد مي کند. اين اجلاس که ديدگاه هاي جمهوري اسلامي به ويژه در مورد پيشنهادهايي که ما براي ايجاد گفتگو و امنيت پايدار در منطقه خليج فارس و در همسايگي مطرح کرديم ايده منطقه قوي که دولت جناب آقاي دکتر روحاني براي ايجاد پايداري، امنيت و آرامش در منطقه مطرح کرده، فرصتي است براي ما که اين ايده ها را در مجمع عمومي مطرح کنيم و براي ساير اعضاي مجمع عمومي و با آنها در اين زمينه مشورت کنيم.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اگر آمريکا از برجام خارج بشود اولين واکنش ايران چه خواهد بود؟، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران حتما بر اساس منافعش عمل مي کند در برجام و بيرون برجام، جمهوري اسلامي انتخاب هاي گسترده‌اي دارد براي اقدام و حتما اقدامي که جمهوري اسلامي خواهد کرد و در واقع واکنشي که جامعه بين المللي به حرکت آمريکا خواهد داشت براي آمريکايي ها بسيار ناخوشايند خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام BE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    17 4
    فعلا که فقط حرف ازخروج ازبرجام هستش دلار۵۵۰۰تومنه گزینه های متعددچیه دقیقا