اجرای صحنه ای گروه دومان در تبریز/ حمایت مسئولان استان منجر به صادرات موسیقی می شود

کنسرت جدید گروه دومان با اجرای حسن عبدالعظیم زاده در اردیبهشت ماه سال جاری در تبریز به صحنه می رود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسن عبدالعظیم زاده، خواننده گروه موسیقی دومان در نشست خبری کنسرت گروه موسیقی دومان با اشاره به اینکه زمینه برای اجرای فعالیت های هنری بخصوص در زمینه موسیقی نسبت به گذشته مساعدتر شده است، گفت: گذشته متاسفانه به هنر موسیقی ارزش چندانی داده نمی شد ولی در سالهای اخیر اوضاع اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بهبود یافته و رضایت بخش است .
وی گفت : متاسفانه رواج موسیقی هایی با سبک های مختلف به سبک عاشقانه گسترش دهنده آهنگ هایی با زمینه دیس لاو هستند که اثرات مخربی می تواند در جامعه داشته باشد چرا که هم به موسیقی و هم به روحیات افراد جامعه آسیب می زند.
عبدالعظیم زاده افزود: متاسفانه جوانان امروزی از ترانه و آهنگ های ترکی فاصله گرفته اند چرا که ادبیات و زبان محاوره آذری از یکدیگر فاصله زیادی دارند و این یکی از علل دوری جوانان امروزی از موسیقی آذربایجانی و روی آوردن آنها به موسیقی های پاپ فارسی است .
وی در خصوص اجرای همزمان کنسرت دومان با کنسرت رحیم شهریاری گفت : مجوز گروه ما قبل از گروه رحیم شهریاری گرفته شده بود اما فروش بلیط گروه آن ها چند هفته قبل از ما شروع شد .
عبدالعظیم زاده خاطرنشان کرد: با نهایت احترامی که به رحیم شهریاری قایل هستیم، وی طرفداران خود را دارد و ما هم طرفداران خودمان را داریم و سعی می کنیم به رقابت سالم در یک فضای کاملا دوستانه و صمیمی در جهت ارتقای فرهنگ و هنر موسیقی تبریز، تلاش کرده و به نتیجه مطلوبی دست یابیم.
اتابک دریانی، مدیر برنامه گروه موسیقی دومان در این نشست خبری گفت: با اجرای کنسرت جدید گروه دومان جریان جدیدی را در موسیقی ایجاد کنیم و کاری قوی تحویل طرفداران خواهیم داد.
وی افزود: بعد از کنسرت تبریز کنسرت تهران بعد از ماه رمضان برگزار می شود که این تنها اجرای ما نخواهد بود و بعد برنامه هایی را برای خارج از کشور خواهیم داشت .
دریانی با بیان اینکه برای گسترش دادن به کارگروه دومان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی هستیم افزود: اگر مسئولان بتوانند ما را در این زمینه حمایت کنند اجراها به ترکیه و آذربایجان نیز انتقال می یابند و با اجرای کنسرت های بین المللی می توانیم موسیقی آذربایجانی را صادر کنیم.
وی تصریح کرد: فروش بلیط کنسرت گروه موسیقی دومان از ۲۸ فروردین ماه سال جاری در سایت «e-bilite» آغاز و روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن پتروشیمی تبریز به روی صحنه خواهد رفت .
سامان دولتشاهی، شاعر بخشی از ترانه های موسیقی گروه دومان نیز در این نشست خبری گفت: تاکنون با بیش از ۲۰ کار، با گروه موسیقی دومان همکاری کرده و تلاش کرده ام با حفظ سنت به فضای مدرن و شهری بیشتر توجه داشته و کاری با ارزش ارائه بدهم .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =