۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

ایرنا نوشت: به دنبال هشدار وزارت بازرگانی آمریکا به چین مبنی بر اینکه پکن فشارهای تجاری واشنگتن را برنمی تابد سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز آمریکا را یک «باجگیر تجاری» نامید.

'هوا چون اینگ' در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت «آمریکا به دنبال زورگویی و باج گیری در عرصه تجارت است».

وی گفت ما تسلیم نمی شویم چین هر تدبیر مقابله جویانه ضروری را برای رویارویی با آمریکا در جنگ تجاری اتخاذ و از منافع شرکت ها و مردم حراست می کند.

این سخنگو تصریح کرد امروز جنگ بین یکجانبه گرایی با چند جانبه گرایی، قدرت با قانون و نبرد یکجانبه گرایی تجاری حمایتی با تجارت آزاد شروع شده است.

وی تاکید کرد دولت چین با جامعه بین المللی برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و حفاظت از مقررات و ضوابط بین المللی و چند جانبه گرایی تجاری همکاری می کند.

صندوق بین المللی پول، سازمان تجارت جهانی و مسئولان بانک های اروپایی و شماری دیگر از نهادهای مالی و بانکی دنیا نسبت به جنگ تجاری آمریکا علیه چین، ابراز نگرانی کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت بازی «مجموعه صفر» با ذهنیتی که اکنون دولت آمریکا دارد ، هرگز باعث پیروزی این کشور در نبرد تجاری نمی شود.

'هوا' گفت کشورهای دنیا در عین اینکه استقلال دارند در زمینه اقتصادی و تجاری با یکدیگر یک نظام واحد تشکیل داده و ارتباطات ناگسستنی دارند و این نبردها هرگز پیروزی برای یک طرف نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دو سوم کالاهای چین را موسسات خارجی در این کشور تولید می کنند، گفت: آمریکا با این اقدام نه فقط به طرف جهان بلکه به سمت خود نیز تیراندازی و با این رفتار غیرعاقلانه خود را بی اعتبار می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از جامعه بین المللی خواست تا برای حراست از چند جانبه گرایی و تجارت آزاد و مقررات بین المللی تجاری، به طور یکپارچه با یک جانبه گرایی واشنگتن مقابله کنند.

آمریکا بعد از اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چین، اعلام کرده در حال تهیه فهرستی از هزاران قلم کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار است تا روی آنها 10 درصد تعرفه اعمال کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    1 0
    همون دزد سر گردنه خودمون. ترامپ نماد یک انسان وحشی مدرن است.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    1 0
    بدبخت طبقه متوسط امریکا. اونها بیشتر از همه تحت فشار قرار می گیرند.
  • بدون نام ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    1 1
    اي بابا دعواي چين و امريكا هم شده جنگ اصاب براي ما، چيش اخه به ما ميرسه