جلسه تخصصی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه با حضور میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ، خانم محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ، خانم حسینی معاون آموزش ابتدایی در کانون فاطمه زهرا برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین از ساری، در این جلسه خانم محمدی ضمن خیر مقدم و تشکر از مدیران جهت فراهم کردن محیطی شاد برای دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید گفت : مدیریت در مقطع ابتدایی را نباید ساده گرفت . وی افزود: هرجا دوستی و محبت نباشد تعلیم وتربیت به هیچ وجه صورت نمی گیرد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خاطر نشان کرد: افراد موفق در انجام امور یک راه‌حل دارند و به دنبال توجیه نیستند، دارای افکار مثبت هستند و از امکانات موجود حداکثر استفاده را می‌کنند .وی افزود: هدف از برگزاری کارگاههای آموزشی مدیران این است که دانش آموزان را برای آینده تربیت کنیم نه برای خودمان ما می خواهیم بچه ها را وارد جامعه نماییم و در مدارس باید برای سه گروه اولیا ، معلمان و دانش آموزان برنامه ریزی کرد.

در ادامه این جلسه میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی استان گفت: ممکن است اولیا و معلمان از سطح علمی بالایی برخوردار باشند ولی ارتباط با دانش آموزان را نمی دانند ، دوره ابتدایی باید از جایگاه خوب تعلیم و تربیت برخوردار شود ، کار مدیر مدرسه کارپردازی و کار اداری نیست ، بلکه رهبری آموزشی است ، دانش آموزان باید در مدرسه مهارت یادگیری را بیاموزند . مهارت خواندن ، نوشتن ، حساب کردن و شکرگزاری از خداوند را یاد بگیرند

وی افزود: دانش آموزان اگر نظم پذیری و مسئولیت پذیری را بیاموزد در این صورت مدارس تمیز و منظم خواهند بود .در عصر ارتباطات مدیرباید از خلاقیت و مهارت لازم برای برقراری ارتباط برخوردار باشد ،باید شورای معلمان تشکیل و دارای کیفیت باشد معلمان سخن بگویند و طرح درس ارائه نمایند

میرشفیعی خاطر نشان کرد : مدل جلسه و کارگروه تخصصی علمی - پژوهشی مدیران ، مدل دادن فرصت تفکر است . لذا به مدیران فرصت تفکر داده شد مدیران هم به معلمان و معلمان هم به دانش آموزان فرصت تفکر بدهند.

معاون آموزش ابتدایی تاکیدکرد:برنامه ها و فرآیندها تکلیفی نباشد بلکه به صورت ارائه فرصت باشد.

مدیرآموزش پرورش ناحیه دوساری

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =