مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از چهار هکتار از اراضی دولتی در محدوده شهرهای این استان رفع تصرف شده که ارزش آن بیش از 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی قم، مجتبی صفری روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با اخذ احکام قضایی علیه متصرفان و اجرای حکم برای رفع تصرف و تبدیل وضع به حالت سابق، اراضی دولتی رفع تصرف و تحویل یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان شد.
وی با بیان این که با دفاع موثر و پیگیری همکاران واحد حقوقی، احکام قضایی به طور عمده به نفع دولت صادر می شود، ادامه داد: سال گذشته در بیش از 90 پرونده به نفع دولت حکم صادر شد که آمار قابل توجهی در این خصوص می باشد.
وی در ادامه با بیان این که سال گذشته، یک هزار و 400 فقره سند تک برگ به نام دولت در قم اخذ شد، گفت: مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولت می باشد، دارای اهمیت بالایی است و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ از اولویت های وظایف ابلاغی به این اداره کل می باشد.
صفری ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز طی برنامه ریزی صورت گرفته، روند اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه ای تداوم یافته به نحوی که تا پایان سال جاری کلیه اسناد اراضی دولت اخذ و ثبت می گردد.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای استان قم که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 30 هزار هکتار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با شماره تلفن 37778647-025 به یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اطلاع دهند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =