۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
نخلداران نگران قیمت خرما

ایسنا نوشت: معاون برنامه‌ریزی نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به شروع برداشت رطب در برخی مناطق خوزستان بر ضرورت اعلام سریع قیمت خرید خرما تاکید کرد.

جاسم حزباوی اظهار کرد: هر ساله در این ایام در رابطه با تعیین قیمت خرما چندین جلسه از سوی استانداری، اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود اما امسال در حالی که به برداشت خرما نزدیک می‌شویم برگزاری این جلسات به تاخیر افتاده است.

 وی با اشاره به این‌که کشاورزان نخلکار نگران تاخیر تعیین قیمت خرمای خود هستند، افزود: امسال با توجه به شدت گرما و سایر عوامل جوی شاهد زودرسی محصول خرما هستیم و انتظار داریم در اسرع وقت قیمت خرید خرما از سوی متولیان اعلام شود.

حزباوی تصریح کرد: در همین خصوص قرار بود جلسه‌ای در سازمان جهاد کشاورزی استان برای تعیین قیمت خرما برگزار شود که به دلیل عدم حضور اعضای اتحادیه صادرکنندگان خرما و کارگاه‌های بسته‌بندی خرما این جلسه لغو شد.



وی افزود: اگر واقعا اتحادیه صادرکنندگان خرما و کارگاه‌های بسته‌بندی خرما قادر به خرید محصول کشاورزان نخلکار نیست باید فکری برای این موضوع کرد و جایگزین مناسب برای خرید خرمای کشاورزان تعیین شود تا بیش از این نخلداران دچار نگرانی نشوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی نخلداران اهواز و کارون، نخل را یک محصول استراتژیک و ارزآور برای استان و کشور برشمرد و گفت: نخل از سرمایه‌های ملی به شمار می‌آید و ضرورت دارد بیشتر از نخلداران حمایت شود تا انگیزه‌ای برای تداوم تولید داشته باشند.

حزباوی در پایان با اشاره به اینکه پارسال قیمت خرید خرما در خوزستان کیلویی 2000 تومان تعیین شده بود، گفت: انتظار داریم امسال با توجه به تورم موجود و افزایش نهاده‌ها و خدمات کشاورزی حداقل قیمت خرما کیلویی 3000 تومان تعیین شود تا برای نخلدار صرفه اقتصادی داشته باشد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =