۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

ایرنا نوشت: رهبر حزب اصلی مخالف دولت ژاپن می گوید که نزدیک شدن افراطی 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن به 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا دردسر ساز شده است.

تارنمای ژاپن تایمز نوشت: با وجود این ارتباطات نزدیک، ترامپ تاکید کرده است که درصدد اعمال تعرفه های سنگین روی کالاها و خودروسازان ژاپنی است که می تواند سرنوشت روابط را تغییر دهد.

'یوکیو ایدانو' رییس حزب قانون اساسی دمکرات در ژاپن و از مخالفان اصلی دولت آبه در مصاحبه ای تصریح کرد که سیاهه ای از اختلافات تجاری و اقتصادی میان دو کشور از سوی نخست وزیر آبه در اختیار ترامپ قرار گرفته است که می تواند به مناسبات دو طرف بشدت لطمه بزند.

ترامپ آبه را به دردسر انداخت

آبه اولین رهبر از کشورهای جهان بود که به محض پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با او دیدار و گلف بازی کرد.

رهبر مخالفان می گوید که اما ترامپ خیلی زودتر از آنچه تصور می شد از پیمان تجاری ترانس پاسیفیک که مورد حمایت ژاپن و 10 کشور دیگر بود خارج شد و پس از آن روی فولاد و آلومینیم وارداتی از ژاپن تعرفه بست.

ایدانو از سیاستمداران کهنه کار ژاپن که زمانی وزیر تجارت بوده است، گفت که آبه باید قدرت دفاع از منافع تجاری در برابر ترامپ را داشته باشد و سیاست مشخصی هم درباره کره شمالی اتخاذ کند.

وی افزود اگر آبه اختلافات را بازگو نکند و مشکلات را طرح نکند شاید در کوتاه مدت روابط بدون مشکل باشد و خوب به نظر برسد اما دیری نمی پاید که وضعیت متحول شده و مناقشات بزرگی در مناسبات بروز می کند.

52311

رییس حزب بزرگ مخالف دولت ژاپن گفت از حضور نظامی آمریکا در ژاپن حمایت می کند اما تصورش این است که واشنگتن به یک پایگاه بزرگ نظامی در اوکیناوا نیاز ندارد و این موضوعی است که باید در جابجایی پایگاه قدیمی به جدید مد نظر قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =