دستگاه‌‌ها در برون‌‌سپاری فعالیت‌‌های خود، تشکل‌‌های حوزه جوانان را در اولویت قرار دهند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زنجان در چند سال اخیر، جزء استان های اول کشور در حوزه جوانان بود و امیدواریم دوباره به جایگاه اصلی خود برگردد، گفت: این امر، نیازمند این است که همه دستگاه ‌ها در برون‌ سپاری فعالیت ‌های خود، تشکل ‌های حوزه جوانان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه طی توافق با وزارت کشور، اعتبارنامه و شناسه برای سازمان ‌های مردم ‌نهاد، صادر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز اول جوانان برای کار کردن، دیده شدن است، لذا نهادها می ‌توانند پروژه‌ های خود را در بخش‌ های مختلف از قبیل عمرانی، هنری، تبلیغاتی، کشاورزی، دامپروری، آموزشی و پژوهشی به تشکل ‌های مردمی و سازمان ‌های مردم ‌نهاد حوزه جوانان بسپارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانان، فراگیر بوده و مختص یک وزارتخانه نیست، خاطر نشان کرد: وقتی موضوعات مختلف مانند آسیب ‌های اجتماعی، مطرح می‌ شود، جوانان بحث اصلی هستند؛ لذا فعالیت در هر حوزه ‌ای، نیازمند این است که ابتدا این زیرساخت، درست شود که این امر، همیاری، همکاری و دغدغه‌ مندی همه دستگاه‌ ها را می ‌طلبد، چرا که عدم هماهنگی بین دستگاه ‌ها، عدم وقت‌ گذاری مناسب و عدم دغدغه‌ مندی، مهم ‌ترین دلایل عدم رسیدگی به موضوعات حوزه جوانان است.

تندگویان با بیان اینکه یکی از راه‌ های برون‌ رفت حوزه جوانان از آسیب ‌های اجتماعی، اشتغال است، تصریح کرد: اینکه همه جوانان، استخدام ادارات دولتی شوند، ممکن نیست. لذا راه حل، تشکیل سازمان ‌های مردم ‌نهاد و تشکل ‌های مردمی است و دولت نیز متعهد شده تا پایان فعالیت خود، تعداد این تشکل ‌ها در کشور را به 6 هزار مورد برساند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این معاونت، وظیفه ایجاد اشتغال ندارد، بلکه تشکل‌ ها را رصد و حمایت می کند، ابراز کرد: طی توافق با صندوق کارآفرینی امید، اعتبار لازم جهت پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد تا سقف 100 میلیون تومان برای سازمان‌ های مردم ‌نهاد از طریق این صندوق وجود دارد که آموزش‌ های لازم نیز جهت ارائه طرح و اخذ وام به تشکل ‌ها داده شده که این مهم نیز بخشی از مشکل اشتغال جوانان را حل می‌ کند.

وی با بیان اینکه تشکل ‌ها، غیر انتفاعی بوده و درآمدزا نیستند، ادامه داد: انتظار می ‌رود فضاهای تبلیغاتی شهری در اختیار تشکل ‌ها قرار گیرد تا بتوانند فعالیت خود را به مردم، نشان دهند که شهرداری ها می‌ توانند در این مورد، همکاری کند.

تندگویان به وجود 200 دفتر مشاوره ازدواج در کشور که تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان فعالیت می ‌کنند، اشاره کرد و گفت: این دفاتر، مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج را انجام می ‌دهند و طبق آمارها از زمان راه ‌اندازی این دفاتر، آمار طلاق در بین جوانان، کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زنجان، جزء استان ‌هایی است که در انتصاب مشاور جوان و تشکیل مجمع مشاوران جوان، موفق عمل کرده است، اظهار کرد: اعتماد به جوانان و به ‌کارگیری و مشارکت آنها در مدیریت اجرایی کشور، موضوع مهمی است؛ چرا که جوانان اهل ریسک و مبارزه با فساد بوده و در امور اجرایی، توانمند عمل می ‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =