ایسنا نوشت: عضو شورای شهر کرج گفت: باید اهمیت رعایت الگوی صحیح مصرف آب در مردم نهادینه شود.

حسین محمدی اظهار کرد: هر سالی که می‌گذرد به واسطه افزایش جمعیت، توسعه شهر و مصرف بی رویه شاهد افت منابع و ذخایر آبی استان هستیم.
وی ادامه داد: اگر شیوه مصرف آب در استان به همین شکل ادامه داشته باشد، آیندگان ما از منابع آبی سهمی نخواهند داشت و با کمبود شدید آب مواجه خواهند شد.
وی افزود: این که فقط به فکر تامین آب مورد نیاز خود باشیم و به آیندگانمان فکر نکنیم خودخواهی محض است به همین دلیل باید به فکر اصلاح الگوی مصرف و مدیریت منابع آبی باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه اقدام تک تک ما در این مقوله تاثیرگذار خواهد بود، توضیح داد: حتی اگر از امروز به اندازه چند لیتر از مصرف بی مورد آب بپرهیزیم می‌توانیم به این امیدوار باشیم که فرهنگ مصرف درست در جامعه نهادینه می‌شود.
محمدی ابراز کرد: رعایت الگوی صحیح مصرف تنها وظیفه مردم نیست و این فرایند باید از سوی نهادها و دستگاه‌های استان نیز اجرایی شود.
عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: به عنوان مثال احداث تصفیه خانه‌های محلی فاضلاب توسط شهرداری به منظور بازچرخانی آب، برچیدن انشعاب‌های آبیاری فضای سبز با آب شرب و اجرای طرح جهادی نصب شیر هیدرانت (آتش نشانی)درسطح کرج می‌تواند نقش به سزایی درکاهش میزان مصرف آب داشته باشد.
وی اظهار کرد: به منظور مدیریت بهتر منابع آبی در کرج به دنبال ایجاد کمیته مشترک راهبری آب و فاضلاب با مشارکت آبفا هستیم که امیدواریم اولین جلسه این کمیته زودتر تشکیل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =