میزان نوشت: دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم اهتمام مسئولان نسبت به عملیاتی‌سازی بیانات و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص شرایط ادامه برجام با اروپایی‌ها، خواستار تلاش همگان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی شد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی طی مصاحبه‌ای با اشاره به بیانات بسیار مهم چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار همچون دیدار‌های قبل، به تبیین مهم‌ترین نکات و ارایه رهنمود‌هایی پرداختند که بی شک اهتمام به آن‌ها به خصوص از ناحیه مسئولان می‌تواند باعث عزت و عظمت و موفقیت بیشتر کشور و نظام اسلامی شود.

وی افزود: از این منظر همه ما حقیقتاً باید خدای متعال را به خاطر وجود چنین رهبر فهیم، آگاه و شجاع و حکیمی شکرگزار باشیم چرا که همواره و در همه صحنه‌ها با هدایت خویش، امور را به پیش برده و باعث خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان می‌شوند؛ طبعاً ملت و مسئولان نیز باید همچون گذشته در تبعیت از ایشان و تحقق فرمایشات و منویات معظم له بکوشند تا شاهد عزت و عظمت بیشتر ملت و کشور ایران باشیم.

وی گفت: ایشان همچون گذشته بار دیگر بر لزوم حفظ و تعمیق وحدت و انسجام داخلی تاکید فرمودند: و به این مساله اشاره کردند که وحدت و پرهیز از دو دستگی و بدبینی و به خصوص بحث دوقطبی سازی، لازمه حمایت و تقویت نظام اسلامی است.

عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به قضایای برجام و خروج آمریکا از این معاهده بین المللی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همین دیدار، دستوراتی در خصوص وضع فعلی برجام و به خصوص پس از خروج قلدرمآبانه آمریکا از این معاهده که نقض آشکار قوانین بین المللی است، صادر فرمودند: و به وظایف مهم مسئولان به ویژه دستگاه دیپلماسی اشاره داشتند.

به آمریکا و اروپا نمی‌توان اعتماد کرد
وی گفت: همان طور که رهبری معظم نیز به صراحت فرمودند همان طور که بنا بر تجارب تاریخی، نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، به اروپایی‌ها هم نمی‌توان اعتماد داشت چرا که اروپایی‌ها نشان داده اند که در مواقع حساس و سر بزنگاه‌ها از همراهی با آمریکا علیه ملت ما دست برنمی دارند، لذا ایشان تاکید کردند که برای ادامه کار در برجام باید تضمین‌های لازم و قطعی از طرف اروپایی گرفته شود.

آیت الله مقتدایی در ادامه بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر در کلام مقام معظم رهبری این بود که نباید گذاشت امور جاری کشور به مساله برجام گره زده شود بلکه می‌بایست با اعتماد به نفس و با تکیه بر توانایی‌های داخل، مسایل را به پیش بُرد و بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

وی در خاتمه ابراز داشت: در هر صورت این انتظار به طور جدی از مسئولان و دولتمردان می‌رود که بیانات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و با عمل به آن‌ها، زمینه لازم برای حفظ و تقویت اقتدار نظام را فراهم کنند چرا که بی شک در این صورت است که می‌توان به رفع مشکلات در کشور و گرفتاری‌های مردم کمک کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =