ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایجاد وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان باید در این برهه از زمان در اولویت اصحاب قلم و خبرنگاران باشد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در دیدار با اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با قدردانی از خبرنگاران پرتلاش استان گفت: انعکاس و بازگو کردن مطالبات و مشکلات مردم از وظایف و رسالت اصلی اصحاب رسانه و خبرنگاران است.


وی  نگاه حزبی و سلیقه ای و قوم گرایی را از آفت های کار رسانه ای و مانعی در برابر اتحاد و همدلی در جامعه دانست و گفت: اصحاب رسانه باید به دور از نگاه فردی، مصلحت نظام اسلامی را مد نظر داشته باشند و مطالبات مردم را شفاف به گوش مسئولان برسانند.


امام جمعه شهرکرد، مطبوعات و رسانه ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: خبرنگاران با بازگو کردن خدمات و ایجاد شفافیت در عملکرد مسئولان اجرایی می توانند اعتماد و امید مردم را به نظام اسلامی افزایش دهند.


حجت الاسلام نکونام تریبون نمازجمعه را یک رسانه و محل بازگو کردن مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اگر اطلاع رسانی دقیق و منطقی در جامعه صورت گیرد، هیچ جائی برای ابهام و دروغ پردازی رسانه های معاند خارجی باقی نخواهد ماند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظام اسلامی را رفیع و با اهمیت عنوان و تصریح کرد: خبرنگاران با بصیریت، توطئه دشمنان داخلی و خارجی را رصد و با قلم و بیان فصیح به مسئولان و امت اسلامی انتقال می دهند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: اصحاب رسانه این استان در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به خوبی به وظیفه خود عمل کرده اند.


جواد کارگران تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با داشتن تقوا، اعتقاد به ولایت و ائمه اطهار (ع) با کمترین توقع و چشمداشت مادی عاشقانه در جهت آگاهی بخشی جامعه گام بر می دارند.


گفتنی است ، در این دیدار تعدادی از سرپرستان و دبیران نشریات محلی چالش ها و مشکلات حرفه خبرنگاری را بیان کردند.


هم اکنون 61 نشریه سراسری، هفته نامه، روزنامه محلی و ماهنامه در این استان فعال است که در دولت تدبیر و امید ١١ نشریه به نشریات محلی چهارمحال و بختیاری اضافه شده است.


11الی 17 مرداد همزمان با شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1377 در مزار شریف افغانستان توسط گروه طالبان بعنوان هفته خبرنگار نامگذاری شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =