خبرگزاری صداوسیما نوشت: عربستان سعودی با توزیع روادید حج بین مسیحیان لبنانی با هدف خوش خدمتی، موجب به سخره گرفتن آن بین شهروندان شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی دیده بان حرمین شریفین، هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین مکه و مدینه مشارکت دادن دولتها و موسسات اسلامی را در اداره امور حج و اماکن مقدس در عربستان سعودی خواستار شد.

این درخواست پس از آن مطرح می شود که مشخص شد عربستان سعودی از ارائه روادید حج برای اهداف سیاسی خود استفاده می کند و به احزابی خاص این امتیاز را ارائه می دهد.

پایگاه اینترنتی دیده بان حرمین شریفین (هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین مکه و مدینه) اعلام کرد عربستان سعودی روادید حج را بدون در نظر گرفتن کمترین شاخصهای برابری بین مسلمانان، به احزاب سیاسی مشخص در کشورهای اسلامی همسایه ارائه می کند که هدف از آن ایجاد تفرقه و فتنه بین احزاب سیاسی رقیب است همانطور که در لبنان رخ داده است.

این سازمان افزود دولت عربستان سعودی هفته گذشته روادید حج را به حزب نیروهای لبنانی (قوات لبنانیه) داده است با علم به اینکه روادید حج را هر سال از طریق سعد الحریری نخست وزیر لبنان به این حزب ارائه می کند که موجب مضحکه دیگران شده است چرا که برخی از این روادیدها به دست فعالان سیاسی مسیحی رسیده است مانند سمیر جعجع رئیس حزب قوات لبنانی.

این سازمان اضافه کرد عربستان سعودی در توزیع این روادیدها به مسئولان سیاسی به دنبال جلب حمایت سیاسی آنها است بدون اینکه این مسئله را در نظر داشته باشد که هزاران نفر از مسلمانان فقیر در سراسر جهان برای دریافت ویزای حج شایسته تر هستند.

سازمان نظارت بر حرمین شریفین افزود حج یک فریضه اسلامی ایمانی بسیار مهم برای هر مسلمانی است و عربستان سعودی در اداره این فریضه و با توزیع روادید آن بین مسیحیان لبنانی با هدف خوش خدمتی که موجب به سخره گرفتن آن بین شهروندان شده، شکست خورده است.

این سازمان بین المللی از عربستان سعودی خواست دولتها و موسسات اسلامی را در اداره این اماکن مقدس در عربستان سعودی به ویژه پس از تکرار بی توجهی و کوتاهی در اداره امور حج، مشارکت دهد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =