۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

ایرنا نوشت: 85 گروه صنعتی آمریکایی پس از ماه ها تلاش پشت پرده برای منصرف کردن ترامپ از اعمال تعرفه های گمرکی علیه شرکای تجاری آمریکا، اکنون علیه وی به پاخاسته و به طور علنی ائتلافی را علیه وی به راه انداخته اند.

رویترز از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: این ائتلاف تحت عنوان ' آمریکایی ها برای تجارت آزاد' پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره به کار گیری تعرفه های گمرکی بر روی میلیاردها دلار از کالاهای کشورهای شریک و هم پیمان آمریکا شدت بخشید و آنها نیز تصمیم به اقدام متقابل و اعمال تعرفه بر صادارت آمریکا گرفتند، به راه افتاده است.

ائتلاف شرکت‌های صنعتی آمریکا علیه ترامپ

بنابراین گزارش 'دن گارفیلد' (Dean Garfield) مدیر اجرایی 'شورای صنایع فن آوری اطلاعات' که در برگیرنده شرکت هایی همچون 'مایکروسافت'، 'اپل' می شود در این باره گفت: در هشت ماه گذشته تلاش های فراوانی برای متقاعد کردن شخص رئیس جمهوری و دولت وی به جهت اینکه اعمال تعرفه های گمرکی کار ساز نیستند، صورت گرفت.

در همین حال 'نیکلاس واسیلاروس' (Nicole Vasilaros) یکی از مقامات ارشد 'انجمن ملی سازندگان (ادوات) دریایی' آمریکا نیز در این باره گفت: بسیاری از گروه های متنفع بر این نظر هستند که بیش از این نمی توان این مسیر را ادامه داد و پیش رفت و تاثیر اعمال تعرفه ها در نهایت به آنجا رسیده که همگان بگویند 'دیگر کافی است'.

رویترز در ادامه نوشت: ترامپ به اعمال تحریم ها و پایان بخشیدن به مشارکت در پیمان تجاری اقیانونس آرام (TPP) تهدید کرده که تاثیر بسیاری بر تجارت چند جانبه این کشور دارد. وی همینطور جنگ تجاری با چین به راه انداخته است.

رویترز نوشت: ترامپ بر 50 میلیارد دلار کالای چینی 25 درصد تعرفه گمرکی اعمال کرده و همچنین بر (اعمال تعرفه ) 267 میلیارد دلار دیگر صادرات چین به آمریکا تهدید کرده است. پکن نیز تهدید به اقدام تلافی جویانه کرده که می تواند اقدام علیه شرکت های آمریکایی باشد که در چین مشغول به کار هستند.

رویترز در این گزارش به شرکت هایی چون 'آی.بی.ام'، 'فیس بوک' که در ائتلاف علیه ترامپ قرار دارند، اشاره کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 1
    ترامپ کار خوبی کرده تراز تجاری باید عادلانه شود هیچکدوم از شرکت‌های صنعتی آمریکا هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 0
    سنت در برابر مدرنیته. برخلاف نظر همه که فکر میکنند همه آرا و عقاید در آمریکا یکیست آنجا هم افکار مختلف وجود دارد صنایع سنتی به رهبری ترامپ سعی دارند با ابزار سنتی مثل تعرفه بقای خود را حفظ کنند ولی صنایع جدید مثل آی تی که دانش بنیان هستند برای گسترش خود به جهانی شدن و باز شدن مرزها نیاز دارند که نماینده آنها بیل کلینتون بود البته در رویکردهای اجتماعی هم این مساله وجود دارد مثل رویکرد سوسیال اوباما در مقابل کپیتالیسم ترامپ. بله به همین سادگی بزرگترین قدرت دنیا هم یکپارچه نیست