۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۳

35 درصد گردشگران جامعه آماری این پیمایش زنجان را آبی رنگ توصیف کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان- 6 سال است كه ميراث فرهنگي زنجان طي پيمايشي به پروفايل گردشگران نوروزي مي پردازد و در كنار سوالات جمعيت شناختي از آنها مي خواهد كه از علل انتخاب مقصد سفر و زمان تصميم به سفر بگويند اما در اين فرم سوال جالبي به چشم مي خورد كه پاسخي زيبا در پي دارد. از گردشگران خواسته شده تا بگويند زنجان چه رنگي است.

علت طرح آن اينگونه در تحليل هاي پيمايش فوق مطرح شده است: "سوآل آخر پيمايش بازار گردشگران، توصيف زنجان با يك رنگ بود. دانستن رنگ مقاصد گردشگري از ديدگاه گردشگران و بازديدكنندگان مي‌تواند در توليد اقلام تبليغاتي و رنگ زمينه‌هاي مرتبط با گردشگري در معرفي مقاصد، تأثيرگذار بوده و به تحقق اهداف تبليغاي و ترويجي كمك نمايد. "

زنجان آبي است

35 درصد گردشگران جامعه آماري اين پيمايش زنجان را آبي رنگ توصيف كرده اند. شايد بخاطر آسمان زيباي زنجان است كه معمولا چشم ها را خيره مي كند .

سبز رنگ دومي است كه 27 درصدگردشگران نوروزي به زنجان نسبت مي دهند و ناخودآگاه آدم را به ياد طبيعت زيبا و سبزگون بهاري زنجان مي اندازد.

سومين رنگ سفيد است. 7 درصد معتقدند زنجان سفيد است و اين سفيدي شايد كنايه از پاكي اين شهر و آسمان و هوايش باشد.

5 درصد از گردشگران زنجان را قهوه اي مي بينند، به رنگ كوههاي اين شهر كوهستاني و 5/4 درصد مسي رنگ. توليد ظرف و زيورآلات مسي از صنايع دستي پر رونق استان زنجان است.

5/4 درصد از گردشگران نوروزي زنجان را زرد رنگ ديده اند و ساير رنگ ها نيز در مجموع 11 درصد را آرا گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

و اين هفت رنگ شهر زنجان است. راستي شهر شما چه رنگي است؟

اين نوشتار بر مبناي پيماشي از سيد محمد حسن حسيني، رئيس گروه توسعه گردشگري و بازاريابي اداره كل ميراث فرهنگي استان زنجان نوشته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =