۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷

حسین سبحانی‌نیا *

در راهپیمایی روز قدس شاهد هجمه برخی عناصر به علی اکبر صالی رئیس سازمان انرژی اتمی بودیم، هیچ کس این گونه حرکت های غیر منطقی را تأیید نمی کند. هر کاری یک راه منطقی و قانونی دارد و باید از طریق قانونی دنبال شود. دستیابی به خواسته از طریق فحش، بدوبیراه گفتن و تهمت زدن کار درستی نیست.

درباره رفتارهایی از این دست که در گذشته نیز رخ داده بود باید دو نکته مهم را مد نظر داشت؛

نخست آنکه نباید با این مسائل سیاسی برخورد کرد و گفت «فلان کس یا فلان مجموعه هدایت ها را انجام می دادند». هرچند در جریان اصولگرا همچون جریان اصلاح طلب، افراد افراطی و تند هستند اما جریان اطلاعات سیال است و افراد در جامعه با ذهنیت و افکار مختلف هستند بنابراین برداشت یکسانی از نیازهای کشور، کٌندکاری مسئولان، مطالبات رهبری و مردم و نوع اتخاذ رویکرد در قبال مسائل داخلی و خارجی ندارند. در مجموع قبول ندارم که بیان شود «چنین گروه هایی آموزش و دوره می بینند تا در جاهای حرکت های تندی انجام دهند».

ثانیا دستگاه های نظارتی و امنیتی که اقدامات این افراد را می بینند، چرا همان موقع برخوردی نمی کنند؟ کسی دستگیر نمی شود؟ چرا نوع برخوردها را بازتاب نمی دهند و بعد مدتی به فراموشی می سپارند؟

دستگاه های مسئول باید روشن کنند گروه های خودسر چه کسانی هستند؟ چرا چنین کارهایی انجام می دهند؟ اقداماتشان از کجا نشأت می گیرد؟ وقتی این مسائل روشن نمی شود، در فضای مجازی دستگاه ها یا افرادی مورد اشاره قرار می گیرند که اصلا نقشی در اتفاقات نداشتند.

وقتی چنین حرکت هایی در فضای راهپیمایی انجام می شود، واقعا کسی از دستگاه های امنیتی و انتظامی نبود که ببیند، عاملان چه کسانی بودند تا بعد از آنها بازخواست شود. به عبارت دیگر پس از آن ماجرا همه یک دفعه غیب نشدند و درون زمین نرفتند. حتما همه همان جا بودند. وقتی چنین اتفاقی می افتد یکی دو نفر را بگیرند و ببیند از کجا هدایت شدند و حرفشان چیست؟

معتقدم دستگاه های امنیتی و انتظامی ضعیف عمل کردند، در حالیکه باید به وظیفه شان خوب عمل کنند، به همین دلیل است که اینگونه مسائل حاشیه ای پیش می آید و تهمت و افتراهایی زده می شود که با واقعیت نزدیک نیست.

* فعال سیاسی اصولگرا

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    5 0
    کچاش خودسرند؟
  • پیراسته فر A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    6 0
    چون اکثرگروه های خودسر،اهل مطالعه وتحقیق نیستند واصولاً حال وحوصله این کارهاراندارند شعارشان برشعورشان غالب است،متأثراز حرفهای بالادستی ها هستندآآنها هستند که اینهاراشارژمی کنند وتحرکات روزانه شان نشأت گرفته از جلسات شبانه با همون بالادستیهایشون است،یعنی بازوان توانمنداجرایی سیاستمدارانند که هرطوری اراده کنند اینهارا مدیریت می کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    7 0
    چی می گی شما؟ این فعالیت ها کاملا سازمان یافته است. بعدها یقه خودتان را هم می گیرند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    13 0
    کسایی هستند که کاملا از قدرت و آزادی عمل برخوردارند. اونقدر پشتشون گرمه که می دونند هر کاری بکنند کسی چیزی بهشون نمیگه یا کاری نمی تونه بکنه. حالا اون کار اسید پاشی باشه یا از دیوار سفارت بالا رفتن باشه یا فحاشی به حتی رئیس جمهور باشه. فقط به بیت رهبری و شورای نگهبان و مجلس خبرگان کاری ندارند