ایبنا نوشت: علی انصاریان علاقه زیادی به «کیمیاگر» پائولو کوئیلو دارد و تا به‌حال 10 بار آن را خوانده است.

علی انصاریان ستاره سابق پرسپولیس در گفتگویی تازه درباره علایقش در دنیای کتاب و کتابخوانی صحبت کرده است که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

پیش آمده کتابی را بارها و بارها بخوانید؟
کتاب «کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو را خیلی خواندم. خیلی این کتاب را دوست داشتم و شاید تا به‌حال 10 بار خوانده باشم. البته کتاب‌های دیگر او را نیز خوانده‌ام مانند «اعترافات یک سالک»، «خیانت» و «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد». شاید ترجمه‌شان خوب بوده یا طرز نوشتن یک آدم برزیلی با بقیه فرق داشته که اینقدر آثار این نویسنده برای من جذاب است. کتاب «مشیرالدوله» اثر حسن پیرنیا هم برایم جذاب بوده. پیرنیا کتاب‌های خوب زیادی درباره تاریخ ایران باستان دارد که ارزش خواندن را دارد.

از میان آثاری که خواندید، چه کتابی در طول سال‌ها بر طرز فکر شما تاثیر داشته است؟

بستگی به زمان دارد، اینکه در چه دوره‌ای از زندگی بوده‌ام. مثلا از 15 تا 20 سالگی عاشق رمان‌های عاشقانه بودم و بعد از آن جذب مباحث دیگری شدم. اما بطورکلی تعدادی کتاب را دوست داشتم مانند «قورباغه‌ات را قورت بده»، «4 اثر از فلورانس اسکاول شین»، «داش‌آکل» صادق هدایت را خیلی دوست داشتم و حالم با آن‌ خیلی خوب است و خیلی روی من تاثیر داشت. همچنین از «بوف کور»، «گور»، «پیامبر و دیوانه»، «نهج‌البلاغه» و ... هم تاثیراتی گرفته‌ام.

اگر بخواهید نویسنده‌ای را انتخاب کیند که بیوگرافی شما را بنویسد چه کسی را انتخاب می‌کنید؟

اصغر فرهادی. زیرا به نظر من قلم عجیب و غریبی دارد. یا پرویز شهبازی که فیلمنامه‌های خوبی می‌نویسد. اصولا زندگی آدم‌ها هم یک فیلم است.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =