مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۴۷ کانون تبلیغی در نقاط مختلف این استان فعال است و تقویت بنیه مذهبی و معنوی و برنامه های فرهنگ ساز را برعهده دارد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: ۲۲ انجمن اسلامی با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده که در تثبیت و اشاعه ارزش های دینی و اعتقادی اثرگذار است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: هزار و ۹۶۰ مداح در این استان ساماندهی شده اند که با تفکیک شهرستانی در سامانه طوبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نام نویسی کرده اند و پس از برگزاری انتخابات و به زودی کانون مداحان شهرستان و استان تشکیل می شود و فعالیت های این قشر ارزیابی خواهد شد.
وی گفت: هزار و ۴۵۰ طلبه نیز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان ساماندهی شده اند که ۱۵۰ طلبه در روستاهای استان ساکن هستند و بقیه در مناسبت های مختلف برای انجام فعالیت های تبلیغی به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام قربانپور گفت: همچنین هزار و ۴۶۰ هیات مذهبی نیز در استان مرکزی با ثبت نام در سامانه طوبی ساماندهی شده اند.
وی در خصوص فعالیت های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: ۸۰ موسسه و ۱۷ خانه قرآنی در نقاط شهری این استان فعالیت می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: با وجود اینکه موسسات قرآنی استان مرکزی اتحادیه صنفی تشکیل داده اند و به صورت مستقل فعالیت می کنند همواره مورد حمایت ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: مجوز راه اندازی مدارس صدرای ولایت با محوریت معارف اسلامی، نیز از وزارت آموزش و پرورش استان صادر شده و ۳۸۸ دانش آموز دختر و پسر در ۶ مرکز آموزشی اراک، محلات، ساوه و خمین تحصیل می کنند.
حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی با مشارکت ۳۰ دستگاه اجرایی، در نقاط مختلف استان مرکزی در حال برگزاری است که تا نیمه نخست شهریورماه امسال نیز ادامه دارد.
وی افزود: این جشنواره با هدف گسترش تربیت قرآنی و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی به صورت ابتکاری تنها در استان مرکزی برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: رقابت های این جشنواره به مدت سه ماه بین کودکان ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
وی توضیح داد: این جشنواره قرآنی با رویکرد آموزش، مسابقه و همایش در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم، خوشنویسی و نقاشی با موضوعات قرآنی برگزار و در حاشیه آن نیز کارگاه های آموزشی تربیتی و تخصصی قرائت، حفظ و تصحیح قرائت نماز ویژه کودکان و نوجوانان و سبک زندگی اسلامی ویژه والدین نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام قربانپور همچنین از راه اندازی سامانه همسان گزینی(همسریابی) زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک خبر داد و گفت: مرکز این سامانه در دانشگاه آزاد اراک است که به زودی یک مکان ویژه برای استقرار دائمی این مرکز اختصاص داده می شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =