قیمت فروش هر بند کاغذ تحریر ١٢٥ هزار تومان

همایون امیرزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ از تعیین قیمت فروش کاغذ در بازار داخلی بر اساس جلسه امروز این کارگروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون امیرزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گروه کاغذ درباره تصمیم گیری این گروه درباره قیمت کاغذ تحریر گفت: به منظور تنظیم بازار کاغذ داخلی و با هدف شکستن حباب قیمت این کالا، جلسه کارگروه کاغذ با حضور نمایندگان وزارتخانه های صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و دست اندرکاران کاغذ و مقوا برگزار شد.

او افزود: در این جلسه قیمت فروش کاغذهای چاپ و تحریر (٧٠ گرم) بر اساس هر کیلو گرم ٥١هزار ریال تعیین شد. همچنین قیمت فروش کاغذ روزنامه هر کیلوگرم٤١هزار ریال تعیین شد.

امیرزاده ادامه داد: قیمت فروش کاغذ های بالکی(٦٠ گرم) نیز بر اساس هر کیلوگرم ٥١هزار ریال تعیین و مقرر شد حداکثر قیمت فروش کاغذهای مربوطه موجود در انبار فروشنده بر اساس نرخ های کاغذهای چاپ و تحریر، روزنامه و بالکی باشد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه محموله های یاد شده ترخیص و در انبار و بازار موجود است و از آنجا که کاغذهای مزبور بر اساس نرخ ارز رسمی دولتی وارد شده، چنانچه بر اساس اسناد و مدارک مثبته که توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و تعیین قیمت قرار می گیرد، مشمول پرداخت مابه التفاوت شود، اقدامات قانونی صورت پذیرد.

این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت،آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و نمایندگان انجمن واردکنندگان کاغذ و مقواو سلولز ایران، نماینده مصرف کنندگان کاغذ در حوزه صنعت چاپ و شرکت تعاونی مطبوعات ایران و نمایندگان ناشران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برگزار شد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    1 0
    بعد از چهل سال ما حتی قادر به تهیه کاغذ مورد نیاز خود نیستیم آنوقت ادعای مبارزه و ایستادگی می کنیم اگر زیر ساختی هم بود بعد از این چهل سال کاملا نابود شد.