به منظور آشناسازی کارکنان با آسیبهای اجتماعی و راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، دوره آموزشی مهارت زندگی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نکادر نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

به  گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نکا،در اين دوره آموزشي كه با همكاري اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان نكا اجرا شد، ابتدا معاون مالي و پشتيباني شركت مديريت توليدبرق نكا در سخناني ضمن مفيد و مؤثر دانستن نتايج آموزش و آگاهي بخشي در تثبيت رفتارهاي بهنجار و اصلاح رفتارهاي خطر آفرين، بر ضرورت و لزوم حفظ سرمايه انساني به عنوان ارزشمندترين سرمايه سازمان تأكيد نمود.

فرهاد كريمي با اشاره به روشهاي رايج ايجاد تغيير رفتار گفت: صاحب نظران علوم رفتاري براي ايجاد تغيير رفتار از دو روش اجباري و روش آموزشي و آگاهي بخشي استفاده ميكنند كه روش دوم به مراتب شيوه هاي پركاربردتر و مؤثرتر از شيوه اجباري است.

 سپس رئيس اداره بهزيستي شهرستان نكا مسائل اجتماعي را از مباحث اصلي و مهم كشور دانست و افزود: در يك دسته بندي كلي مردم يك جامعه به طبقات پايين، متوسط و بالا و هر يك به لايه هاي مختلفي تقسيم ميشوند كه در اين بين بدليل سرعت گردش اطلاعات و افزايش ضريب نفوذ فضاي مجازي، مشكلات عديدهاي در لايه هاي زيرين جامعه بوجود آمده است.

 دكتر اخوان ضمن تأكيد بر حساسيت و تلاش همگان براي فائق آمدن بر معضلات اجتماعي گفت: مسائل اجتماعي از قبيل: اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني، فقر، گسست نسلي، كودكان فراري و خياباني و ... مبتلابه همه مردم جامعه است و همگان بايد خود را در قبال اين مشكلات مسئول بدانند و براي ريشه كني آن تلاش كنند.

 در ادامه رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا از سلامتي به عنوان بزرگترين سرمايه انسان ياد كرد و گفت: تغيير سبك زندگي، تغذيه نامناسب و اعتياد، تمام ابعاد سلامتي را دستخوش تغيير نموده و در اين زمينه با چالش جدي مواجه هستيم.

 دكتر خانجاني در ادامه با تأكيد بر خود مراقبتي براي مصون ماندن از ابتلا به بيماري، افزود: آمارها نشان ميدهد كه سرعت رشد بيماري در سنين مختلف بسيار بالاست و با اين روند افزايشي در چند سال آينده امكانات پزشكي كشور پاسخگوي حجم بالاي تقاضاي درماني نخواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =