ایسنا نوشت: نوشین تبریزی کارگردان تئاتر با گله از وضعیت اجاره تماشاخانه‌های خصوصی گفت: یک نمایش مگر چقدر سود دهی دارد که بخش عمده‌ای از درآمدش را باید به سالن‌دارها پرداخت کند؟

نوشین تبریزی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ضمن تاکید بر عدم نظارت بر اجاره‌های تماشاخانه‌های خصوصی برای گروه‌های تئاتر، گفت: همه دوست دارند فقط پول دربیاورند. با تمام احترامی که نسبت به همکارانم قائل هستم واقعیت این است که خیلی‌هایشان در یک جنگ عجیب و غریب می‌خواهند درآمدزایی کنند و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند. در بعضی از سالن‌ها انگار جنگ است! شما می‌توانید پول کمتری دربیاورید ولی امکانات بهتری ارائه دهید. گروه‌های تئاتری از اکثر سالن‌های خصوصی واقعا ناراضی‌اند. البته یکسری از تماشاخانه‌ها امکانات بیشتری می‌دهند اما اجاره‌هایشان سرسام‌آور است. مگر یک کار تئاتر چقدر قرار است سود بدهد که اجاره زیادی هم به سالن‌دار پرداخت کند.

نوشین تبریزی

او همچنین در باره استاندارد سالن‌های خصوصی افزود: یکسری از سالن‌های خصوصی شرایط غیرانسانی دارند. مثلا در یک تماشاخانه از ساعت پنج تا ۹ شب سه اجرا روی صحنه می‌روند، به گونه‌ای که سالن فرصت نفس کشیدن ندارد و شما باید ظرف نیم ساعت دکورتان را نصب و پس از نمایش آن را جمع کنید. بازیگران در پشت صحنه تئاتر در یک شرایط بدی قرار دارند چرا که نه اتاق گریم درستی وجود دارد و نه فضایی که بتوانند در آنجا آماده اجرا بشوند. چرا باید طبقه سوم یک ساختمان سالن نمایش بشود؟ چرا از بیرون تماشاخانه صدا به داخل سالن می‌آید؟ امیدوارم که خانه تئاتر با مدیریت جدیدش و مرکز هنرهای نمایشی کاری از پیش ببرند.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =