بله، الاحوازی مسئولیت اجرای عملیات تروریستی ۳۱شهریور اهواز را تکذیب کرد، اما، بسیار دیرهنگام، و، داعش مسئولیت را پذیرفت، اما دیرتر!

اولا، سایت متعلق به این گروهک (الاحوازی)، روز ۳۰شهریور در دو پُست، تهدید به عملیات کرده بود.
دوم، با هماهنگی قبلی، در کم‌ترین فاصله زمانی از ترور ، سخن‌گوی آن‌ها در تلویزیون سعودی (ایران‌اینترنشنال) رسماً و با جزییات، مسئولیت را با افتخار بر عهده گرفت.
سوم، اطلاعیه رسمی گروهک در پایان ۳۱شهریور، با ذکر جزییات از عملیات، رسماً بر مسئولیت عمل تروریستی، تأکید کرد.
چهارم، تمام مستدات اطلاعاتی که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و اطلاعات سپاه، از وابستگی عاملین و اٰمرین عملیات دارند، تردیدی نگذاشته که این‌ها (الاحوازی) مباشر بوده.

اما، داستان تکذیب الاحوازی و مسئولیت‌پذیری داعش، عمدتاً و بلکه صرفاً به معامله سران این گروهک با سران داعش مربوط است! داعش این عملیات را از الاحوازی خرید! و الاحوازی ۲ بار صورت‌حساب صادر کرد! پیمانکار، پیمانکار است!

چرا داعش خرید؟
چون، داعش نیاز دارد بگوید زنده است، و نیاز دارد ادعا کند در قلب پایتخت نفتی ایران، می‌تواند عملیات انجام دهد، و بُرد عملیاتی خود را موسع جلوه دهد! البته برای صاحب‌کار (کارفرما) هم تفاوت چندانی نمی‌کند که کدام یک از پیمانکارانِ ترور و جنایت، تابلوی عملیات را به‌نام خودشان بالا برند! بلکه حتی با طرح مجدد نام داعش، کمی از درد هدر رفتن سرمایه‌گذاری سنگین سعودی و اسرائیل بر روی داعش، التیام یابد، آن هم حالا که این اقدام تروریستی بُرد تبلیغی زیادی پیدا کرد!

از قرار، فیلمی را داعش یک روز پس از واقعه منتشر کرده که کسانی پیش از عملیات مدعی انجام آن هستند. شباهتی بین تروریست‌های هلاک شده و شخص دستگیر شده با مدعیان آن فیلم نیست و نشانه و اشاره مستقیم به آن اقدام خاص تروریستی در فیلم منتسب به داعش، موجود نیست! هر چند که چندان هم تفاوتی نمی‌کند، که مباشر، با تابلوی الاحوازی، داعش یا هر تابلوی دیگر معرفی شود، بلکه، اٰمر و سرمایه‌گذار، مهم‌تر و اقوی از مباشر و پیمانکار ترور است.

بیشتر بخوانید:
«الاحوازی»، پیمانکار ترور!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =