۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

ورزش سه نوشت:یوونتوس با جذب رونالدو بدون شک بزرگترین بمب نقل و انتقالات را منفجر کرده. اما به نظر می‌رسد یک قانون جدید مالیاتی در ایتالیا عامل اصلی جذابیت این کشور برای ستاره‌های بزرگ فوتبال بوده است.

انتقال به ایتالیا برای رونالدوی 33ساله بدون شک تصمیم دشواری نبوده. چرا که یوونتوس از این پس به این سوپراستار پرتغالی سالی 30 میلیون یورو دستمزد پرداخت خواهد کرد. رونالدویی که از مدتها پیش برای افزایش دستمزد خود با رئال مادرید چانه‌زنی می‌‌کرد ولی نمی‌توانست رضایت باشگاه اسپانیایی را جلب کند. چرا که فلورنتینو پرز قصد نداشت به درخواستهای پیاپی افزایش حقوق بازیکنانش پاسخ مثبت بدهد. 
البته تقلیل علت ملحق شدن رونالدو به یووه به عامل مالی بی‌انصافی خواهد بود. واقعیت این است که هواداران یوونتوس همیشه طرفدار رونالدو بوده‌اند. در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، هواداران یووه گل فوق‌العاده‌ی رونالدو به تیم‌شان را تشویق کردند و رونالدو بعداً گفت از این حرکت آنها تحت تاثیر قرار گرفته. 

 ولی این واقعیت غیر قابل انکار است که یک قانون جدید که در ایتالیا به تصویب رسیده مسلماً روی "تصمیم ساده" رونالدو تاثیرگذار بوده. از ماه ژانویه‌ی 2017 به این سو، ستاره‌های فوتبال در ایتالیا از یک مزیت بزرگ اقتصادی بهره‌مند می‌شوند. اصلاحات مالیاتی‌ای که از طرف دولت ایتالیا وضع شده باعث می‌شود فوتبالیست‌های بزرگ شاغل در سری‌آ نسبت به همتایان‌شان در دیگر لیگهای بزرگ اروپایی مالیات به مراتب کمتری پرداخت کنند. روزنامه‌ی بیلد آلمان معتقد است این تغییر قانونی عمداً و با هدف جذب فوتبالیست‌های ثروتمند انجام شده است. 

بر اساس این قانون جدید، مالیاتی که فوتبالیست‌های خارجی باید به دولت ایتالیا پرداخت کنند مبلغی ثابت خواهد بود، به عبارت دیگر هر فوتبالیست به ازای هر قرارداد جذب اسپانسر تنها باید 100هزار یورو به عنوان مالیات پرداخت کند، حتی اگر مبلغ قرارداد او چندین میلیون دلار باشد. این درحالی است که در دیگر کشورهای اروپایی، هر فوتبالیست باید به ازای تک‌تک درآمدهای خود طبق قانون مالیات و درصدی که در آن تعیین شده، به دولت مالیات بپردازد. پر بیراه نیست اگر بگوییم با این قانون جدید، ایتالیا برای فوتبالیست‌های ستاره به یک بهشت مالیاتی تبدیل شده است. 

 

داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که به یاد داشته باشیم رونالدو پیش از این با مسئولین مالیاتی اسپانیا با مشکل برخورده بود. دعوای رونالدو و اداره‌ی مالیات اسپانیا به دادگاه کشید و مدتها تیتر یک رسانه‌های خبری دنیا بود. مشکل اصلی رونالدو و مقامات مالیاتی اسپانیا بیشتر بر سر مبلغی بود که او باید به ازای درآمدهای خود از محل اسپانسرینگ و تبلیغات به دولت اسپانیا پرداخت می‌کرد.

بعد از انتقال پر سر و صدای رونالدو به یوونتوس، دنیای فوتبال شاهد انتشار خبرهای متعددی درباره‌ی انتقال لوکا مودریچ، ستاره‌ی دیگر رئال مادرید به سری آ بود. هواداران رئال با دیدن این اخبار به خشم آمده و از مسئولین باشگاه و به خصوص فلورنتینو پرز توضیح می‌خواستند. هواداران رئال می‌پرسیدند چطور ممکن است باشگاهی مثل رئال، حاضر باشد دو ستاره‌ی اصلی خود را در یک فصل به باشگاه‌های دیگر بفروشد ؟ هر چند رئال انتقال مودریچ را به شدت تکذیب کرده ولی با توجه به وضعیت مالیاتی‌ای که به آن اشاره شد، تبدیل شدن ایتالیا به بهشت مالیاتی فوتبالیست‌های ثروتمند، چنان اغواگر است که کمتر ابرستاره‌ای می‌تواند در مقابل جذبه‌ی آن مقاومت کرده و وسوسه نشود. باید دید آیا پرز برای حفظ مودریچ و راضی نگه داشتن هواداران رئال، دستمزد او را افزایش خواهد داد یا اینکه جذابیت بهشت مالیاتی ایتالیا، دومین ستاره‌ی رئال را روانه‌ی ایتالیا خواهد کرد ؟

 

منبع:بیلد

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =