مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان اردبیل از دوم تیرماه خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه امسال انجام خواهد شد که برای این امر ۱۱ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ احمد ناصری در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته ما توانستیم تمامی نوآموزان در سطح استان اردبیل را تحت پوشش طرح سنجش سلامت برده و در این زمینه عملکردی مناسب داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته 22 هزار و 325 نوآموز از خدمات سنجش سلامت بهره‌مند شدند و امسال نیز تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم صد درصد نوآموزان را زیر پوشش این طرح برده و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اعم از بینایی، شنوایی، بهداشتی و پزشکی درمانی آنها را ارزیابی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان اردبیل از دوم تیرماه خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه امسال انجام خواهد شد که برای این امر 11 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی فعال خواهد بود.

ناصری تصریح کرد: در این طرح نوآموزان متولد نیمه دوم سال 90 و نیمه اول سال 91 مورد اریابی سلامت جسمانی قرار می‌گیرند و نیز نوآموزان مراکز پیش دبستانی شهری نواحی یک و دو، پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال نیز که متولد نیمه دوم سال 91 و نیمه اول سال 92 هستند مشمول این طرح خواهند بود.

وی هزینه طرح سنجش سلامت را 25 هزار تومان دانست و گفت: ثبت‌نام برای این طرح از طریق سامانه انجام شده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با اجرای این طرح به صورت مشارکتی با بهداشت و درمان و به شکلی مناسب و مطلوب زمینه رضایتمندی خانواده‌ها و نیز پوشش صد درصدی دانش‌آموزان را فراهم آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند، بهداشت و سلامت دهان و دندان در قالب این طرح سنجش شده و در صورت تشخیص مشکلی در هر یک از نوآموزان زمینه معرفی آنها به پایگاه‌های تخصصی فراهم می‌شود تا در این زمینه بررسی‌های تخصصی انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =