ایبنا نوشت: تصویرگر انگلیسی رمان «کشتن مرغ مقلد» نوشته هارپر لی می‌گوید برای مخاطب نوجوان سعی کردیم بعضی از صحنه‌های رمان را در نسخه تصویری حذف کنیم.

انتشارات رندوم هاوس انگلیس اعلام کرده نسخه مصور رمان «کشتن مرغ مقلد» نوشته هارپر لی را منتشر می‌کند. این رمان برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد و در سال 1964 جایزه پولیتزر را نصیب نویسنده آن کرد.

حالا بعد از گذشت نیم قرن از چاپ این کتاب انتشارات رندوم هاوس نسخه‌ مصوری از این رمان در دست چاپ دارد که تصاویر آن را «فرد فوردهام» هنرمند انگلیسی کشیده است. فوردهام در اظهارنظری درباره رمان جدید می‌گوید: هرچند رمان جدید مطالبش بر اساس رمان اصلی است ولی نمی‌توان آن را جایگزین رمان اصلی دانست. من توصیه می‌کنم هر کسی که رمان جدید را می‌‌خواند قبل از آن نسخه اصلی را مطالعه کند.

فوردهام می‌گوید رمان کشتن مرغ مقلد بیشتر از اینکه قالب حادثه‌‌ای داشته باشد حال و هوای فرهنگی دارد و در رمان جدید نیز سعی بر حفظ این قالب بوده است. در حقیقت مخاطب اصلی رمان مصور نوجوانان هستند و به خاطر همین کمی داستان را تغییر دادیم تا برای سن مخاطب ما مناسب شود.

وی می‌گوید: در رمان اصلی یک سری صحنه‌های مربوط به خشونت و تجاوز وجود داشت که مجبور بودیم این صحنه‌ها را در رمان مصور حذف کنیم و بیشتر روی داستان اصلی هارپرلی تمرکز کردیم.

تبدیل رمان‌های کلاسیک به نسخه‌های مصور پیش از این با چاپ آثار مصوری از رمان غرور و تعصب نوشته جین آستن و رمان  مسخ نوشته فرانتس کافکا تجربه شده بود.

حذف تصاویر خشونت و تجاوز در نسخه مصور رمان هارپرلی

رمان کشتن مرغ مقلد که بعضی از انتشارات آن را کشتن مرغ مینا نیز ترجمه کرده‌اند، از زمان انتشارش تا کنون بیش از 40 میلیون نسخه فروخته است و به بیش از 40 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است.

رمان زبان طنز در بیان مشکلات اجتماعی مثل تجاوز، خشونت، نژادپرستی و دیگر مشکلات روز جامعه آمریکایی دارد. هارپرلی مسائل مربوط به اختلاف طبقاتی و نقش زنان در جامعه آمریکایی را نیز نقد می‌کند. این رمان از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ است که دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام تام رابینسون را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در در شهر کوچکی به نام میکوم، آلاباما محاکمه می‌شود، به عهده می‌گیرد.

مردم این شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، وکیلی انسان‌دوست، جسور و شجاع و پدری مهربان و دوست‌داشتنی است. او با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع می‌کند و در مقابل تعصب، نفرت و خشونت نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد. اتیکاس تفنگ بادی به ‌عنوان هدیه کریسمس برای فرزندانش می‌خرد و از آنها می‌خواهد که به خاطر داشته باشند که هیچ‌گاه به مرغ مقلد شلیک نکنند، چون کشتن مرغ مقلد گناه است.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    1 0
    کاراکتر آتیکوس فینچ با هنرمندی گریگوری پک به نظر من بعداز کاراکتر دن کورلئونه با بازی مارلون براندو کاریزماتیک شخصیت سینمایی بود.