۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

ایسنا نوشت: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: اعتراضات رانندگان کامیون‌های بین‌شهری و بارش باران شدید در مناطق شمالی بر قیمت میوه تاثیرگذار شده و برخلاف انتظار قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی به روال سابق بازنگشته است.

در هفته‌های گذشته به واسطه افزایش تقاضا در بازارهای صادراتی قیمت محصولاتی همچون سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی روند صعودی به خود گرفت که این موضوع با کاهش عرضه در این محصولات همراه بود و در کنار این دو محصول به دلیل افت تولید به دلیل کم‌آبی و خشکسالی در سال گذشته برخی از محصولات با کمبود در بازار داخلی عرضه شد.

گوجه و سیب زمینی

گوجه و سیب زمینی

این موضوع را می‌توان در افزایش قیمت قابل توجه نوبرانه‌های فصل تابستان جست‌وجو کرد. حال در شرایط فعلی جای سوال دارد که با وجود افزایش هزینه‌های حمل و نقل به واسطه اعتراض رانندگان ناوگان بین‌شهری و شرایط افزایش نرخ دلار و خشکسالی سال گذشته آیا نوبرانه‌های پاییز با افزایش قیمت عرضه می‌شود یا خیر؟ و در کنار آن با تمهیداتی که دولت در زمینه‌ی صادرات سیب زمینی و گوجه فرنگی اتخاذ کرده آیا قیمت میوه کاهش پیدا می‌کند یا خیر؟

در این زمینه اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با وجود آنکه انتظار می‌رفت قیمت سیب‌زمینی و گوجه به روال قبل باز گردد این موضوع رخ نداده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل ورود سیب‌زمینی اردبیل قیمت این محصول در آینده نزدیک با افت همراه شود، اما این موضوع برای گوجه‌فرنگی محقق نخواهد شد، زیرا از میزان تولید محصول گوجه‌فرنگی شهرهای اطراف تهران در آینده نزدیک کاسته خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات رانندگان حمل و نقل بین‌شهری بر قیمت میوه تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: افزایش هزینه حمل و نقل و کاهش تردد کامیون‌های بار بر قیمت میوه تاثیرگذار است، زیرا میوه با قیمت بیشتر و با تاخیر به میادین اصلی عرضه میوه و سبزی منتقل می‌شود.

وی همچنین بارندگی اخیر مناطق شمالی کشور را بی‌تاثیر ندانست و گفت: با آغاز فصل سرد سال و بارش باران و حمل و نقل و بارگیری میوه به صورت مقطعی با اختلال مواجه می‌شود که این موضوع عاملی می‌شود تا میوه و سبزی با تاخیر در بازار اصلی کشور تامین شود.

کارگر در رابطه با قیمت میوه‌های نوبرانه خاطر نشان کرد: شرایط عرضه و قیمت‌گذاری میوه‌های نوبرانه پاییز برخلاف نوبرانه‌های تابستان مناسب ارزیابی می‌شود و این در حالی است که هر کیلو انار ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، انجیر زرد ۶۰۰۰ تا ۱۳ هزار، انگور بی‌دانه زرد ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، انگور بی‌دانه قرمز ۳۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، انگور شاهالی ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، انگور مهری ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، آلو شابلون ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است.

به گفته وی، هر کیلوگرم توت‌فرنگی کرج ۸۰۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، خربزه ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، خرمالو ۳۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، سیب دو رنگ ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، سیب گلاب پاییزه ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، سیب لبنیانی قرمز ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، شلیل شبرنگ ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، شلیل شمس ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۷۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه‌میوه ۷۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان، لیموشیرین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، موز ۸۵۰ تا ۱۱ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، هلو انجیری ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، هلو هسته جدا ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگی نو ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی گلخانه ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =